خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی خبرداد؛

افزایش ۱۶ درصدی صادرات استان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۱۴

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که به لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۹درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، لیلی اورنگی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: کشورهای عمده مقصد صادرات از گمرکات استان به ترتیب شامل ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان، امارات و ایتالیا بوده است. 

وی عمده کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی در سال گذشته را شامل، فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات (تراکتور – قطعات صنعتی و خودروئی ) و چرم و کفش، اعلام کرد.  

وی ادامه داد: واردات از گمرکات آذربایجان شرقی در سال گذشته نیز به ارزش یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون دلار و ۴۴۱ هزار تن  بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر وزن ۶ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است. 

اورنگی گفت: عمده کشورهای مبادی وارداتی استان به ترتیب عبارت از ترکیه، آلمان، امارات، چین، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، روسیه، هند و اتریش بودند. 

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز  اظهار کرد: سال گذشته در مجموع  ۹ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات استان وصول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز