خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها:

امروز کانون بحران از شرق به غرب جهان منتقل شده است/دشمن به دنبال کشاندن جنگ قومی و مذهبی به داخل ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۹۸

سروری با اشاره به حادثه حرم مطهر رضوی گفت: دشمن به دلیل پیروزی‌های جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به دنبال کشاندن جنگ مذهبی و قومی به داخل ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز پنجشنبه 18 فروردین 1401 به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار ‌شد، ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن این ماه مبارک گفت: امسال که از سوی مقام معظم رهبری با نام تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد نقطه عطفی است که  نیروهای انقلابی را مکلف کرد در زمینه امید بخشی و امید آفرینی تلاش کنند.

وی افزود: آن چیزی که مشخص است استراتژی امروز دشمن سیاه‌نمایی است و دشمن تلاش ‌می‌کند با کوچک نمایی و هیچ انگاری نظام، نقاط ضعف را بزرگنمایی کند و با این کار به حوزه اعتماد عمو‌می‌لطمه وارد ‌می‌کند.

سروری تصریح کرد: نقشی که نیروهای انقلابی باید ایفا کنند با امید آفرینی و کمک به دولت مرد‌می ‌و مدیریت شهری زمینه‌های تولید خدمت به مردم را افزایش دهند. طبیعی است که نقش شورای عالی استان‌ها به عنوان عالی‌ترین نهاد شورایی کشور بسیار مهم است. جامعه 126 هزار نفری شوراهای کشور نیز ‌می‌توانند در راستای تحقق رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری عمل کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سال 1401 سال پرچالشی است توضیح داد: مدیریت لحظه‌ها باید در دستور کار همه دلدادگان نظام  قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که مشخص است اتفاقات ویژه‌ای در دنیا رخ داده است. نقطه کانونی تنش‌ها از شرق به غرب جهان منتقل شده و این تنش‌ها زمینه‌های چالش‌های بزرگتر را فراهم کرده است. دنیا بالقوه در معرض یک چالش بزرگ ‌بین‌المللی است و بالفعل ما شاهد این تنش‌ها در سطح اروپا و به نوعی نظام ‌بین‌الملل قرار گرفته است.

سروری اظهار داشت: در این تنش‌ها کشوری پیروز است که بتواند منافع ملی خود را بر اساس واقعیت‌های نظام ‌بین‌الملل تنظیم کند. ما باید بدانیم که شرایط امروز اگر خوب مدیریت شود ‌می‌تواند زمینه برون رفت از مشکلات را فراهم کند. در حالی که سقف قیمت هر بشکه نفت از سوی مجلس در سال 1401 حدود 70 دلار اعلام شده است، با آغاز سال جدید قیمت نفت به بالای 100 دلار رسید و توسعه تنش‌ها در اوکراین و روسیه و هدف قرار دادن مراکز نفتی عربستان زمینه‌ها را برای افزایش درآمد‌های کشور و به نوعی خنثی سازی تحریم‌ها ایجاد کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: امروز نظام سلطه که به دنبال تحریم نفتی ایران بوده به نوعی مطالبه‌گر است که ظرفیت نفتی ایران به سبد نفتی دنیا اضافه شود. چرا که اگر اینطور نباشد قیمت نفت از 300 دلار عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروز موقعیت‌هایی وجود دارد که هم فرصت است هم تهدید توضیح داد: تعیین این فرصت و تهدید بستگی به مدیریت ما دارد. به نوعی امروز یکی از کشورهای بزرگ دنیا در معرض شدیدترین تحریم‌های تاریخ  قرار گرفته است و این سبب شده تا زمینه همکاری ما با کشورهایی دارای ظرفیت که علاقه به همکاری دارند فراهم شود.

سروری ادامه داد: بنابراین درگیری روسیه و اوکراین، درگیری عربستان و یمن و مذاکرات احیای برجام مثلثی را به وجود آورده است که در صورت مدیریت درست می‌تواند به منجر به یک اتفاق بزرگ و پیروزی در سال جدید باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حادثه حرم مطهر رضوی، گفت: این‌ها نشانه‌ای از تلاش دشمن برای کشاندن درگیری‌ها به درون ایران است. چرا که جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به پیروزی‌های مهمی دست پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به روی کار آمدن طالبان گفت: این یک شکست برای آمریکا بود چرا که بعد از 20 سال و هزینه بسیار از کسانی شکست خوردند که برای نابودیشان آمده بودند. جمهوری اسلا‌می‌هم تلاش کرده است این مسئله را مدیریت کند. امروز ‌می‌بینیم که کِشت خشخاش در افغانستان ممنوع شده است و طالبان وعده داده حق‌آبه ایران را پرداخت کند.

سروری اضافه کرد: به نوعی مدیریت جمهوری اسلا‌می‌شرایطی را فراهم کرده است که طالبان با داعشی که قصد قدرت گرفتن در افغانستان و استقرار در مرزهای ایران را داشت مبارزه کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: به همین دلیل است کسانی که از این مسئله ناراحتند تلاش ‌می‌کنند اختلافات در داخل ایران را توسعه دهند و جنگ‌های مذهبی و قو‌می‌ایجاد کنند. همه می‌دانند که ایران کشوری است که سمبل اتحاد قو‌می ‌و مذهبی بوده است و این تنها مربوط به دوره جمهوری اسلا‌می ‌نمی‌شود و در تمام تاریخ ایران جریان دارد. ایران و فرهنگ غنی ایرانی به نوعی بوده است که همیشه میان مذاهب و اقوام هم افزایی ایجاد کرده است و این نکته باعث شکست دشمن شده است.

وی افزود: من فکر ‌می‌کنم شورای عالی استان‌ها که شورایی تقریبا بی‌بدیل در کشور است و از مذاهب و اقوام مختلف در آن حضور دارند به همراه جامعه 126 هزار نفری شورایی در کشور ‌می‌توانند در خنثی کردن استراتژی ایجاد اختلاف میان اقوام و مذاهب در درون کشور نقش مهمی‌ایفا کنند.

سروری همچنین با اشاره به هفته شوراها گفت: در تصمیماتی که گرفته شده است ما بنا داریم هفته شوراها در کشور را به هفته معرفی شوراها به مردم و مسئولین تبدیل کنیم. جلسه‌ای که ما با وزارت کشور در این زمینه داشته‌ایم جلسه بسیار مهمی ‌بود که زمینه همکاری بین ما و وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را به وجود ‌می‌آورد.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین از تلاش شورای عالی استان‌ها برای دیدار شورائیان با رهبر انقلاب گفت و افزود: ما در تلاش هستیم که در سال 1401 به حضور رهبر معظم انقلاب برسیم و حتی اگر به صورت حضوری نشد به صورت مجازی تمام کشور از رهنمودهای ایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز