خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان صمت گلستان:

الزام درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده کالا از اول اردیبهشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۸۷۲

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: یکی از عوامل اصلی در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع، قیمت گذاری و روز آمد سازی شیوه های نظارت بر بازارمیباشد که لازمه این امر اطلاع رسانی دقیق، بهنگام و نظام مند در مورد قیمت گذاری کالا و خدمات به مصرف کنندگان است.

به گزارش ایلنای گلستان، درویش علی حسن زاده اظهارکرد: به منظور اجرای مرحله پنجم پروژه شفاف سازی قیمت و بر اساس تصمیمات کارگروه مدیریت بازار کالاهای واسطه ای و نهایی در راستای ایجاد شفافیت در نظام توزیع، رقابت در بازار، تعدیل و واقعی سازی قیمت ها و اطلاح نظام توزیع کالا و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی با توجه به زمانبندی پروژه و هماهنگی های با وزارت جهاد کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: همه واحدهای تولید کننده و وارد کننده کالاها از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1401 نسبت به درج همزمان قیمت تولید کننده/ وارد کننده و قیمت مصرف کننده که در برگیرنده مجموع هزینه ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/ وارداتی و ضرایب توزیعی ابلاغ شده با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است اقدام کنند. 

وی همچنین افزود: تمامی کالاهای تولیدی به استثنای اقلام دارویی و پزشکی، محصولات و کالاهای عرضه شده در بورس، مواد اولیه و کالاهای واسطه ای غیر قابل عرضه به مصرف کننده نهایی، انواع مصالح ساختمانی و محصولات غیر قابل بسته بندی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیور آلات، انواع لوازم التحریر غیر قابل بسته بندی، انواع صنایع دستی، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیر بسته بندی، محصولات کشاورزی غیر بسته بندی و کالاهای صنفی که در محل تولید عرضه میگردند از قبیل آش، حلیم، قنادی و..... مشمول پروژه شفاف سازی قیمت از طریق درج همزمان قیمت تولید کننده / وارد کننده و مصرف کننده می باشند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کلیه واحدهای مشمول موًظف به اجرای قوانین و مقررات مصوب بوده و در صورت عدم اجرای قوانین و مشاهده تخلفات احتمالی در این خصوص با مراکز و افراد خاطی مطابق قانون برخورد و ضمن تشکیل پرونده تخلفات به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز