خبرگزاری کار ایران

ناظر گمرکات استان خبرداد؛

صادرات ۲.۷ میلیارد دلاری از مرزهای کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۱۵

ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۵ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بختیار رحمانی‌پور گفت: سال گذشته  دو میلیارد و ۷۲۳ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۴۷۹ دلار کالا به وزن شش میلیون و ۵۲۵ هزا رو ۳۰۵ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد و از لحاظ ارزش ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن آلات، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و... اعلام کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به آمار یکساله واردات  گمرکات استان داشت و اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ در مجموع ۶۶ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۸۳۷ دلار کالا به وزن ۲۵ هزارو ۸۰۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۰ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول از مجموع کالاهای وارداتی استان، گمرک کرمانشاه با ۳۴ میلیون و ۷۱۸ هزارو ۴۳۱ دلار کالای وارداتی بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان در سال گذشته را به خود اختصاص داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از لحاظ وزن ۱۱۳ درصد و از حیث ارزش نیز ۹۵ درصد رشد داشته است.

رحمانی‌پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری، انواع تایر و... عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز