خبرگزاری کار ایران

تشرف بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۶۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در ایام نوروز به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی  از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین برگزار شد. در این مدت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان و مشرف شدند که از این تعداد حدود ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.

وی افزود: ۳۰۹ هزار و ۴۹۰ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۳۲۹ هزار و ۱۷۷ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می دهند.

احمدزاده تصریح کرد: بیش از ۵۷ هزار مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی، ۱۹۳۱ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ هزار و ۱۸۲ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: ۷۴۹۵ مورد سخنرانی روزانه، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی در این ایام در بقاع متبرکه برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز