خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد خبر داد:

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی یزد از یازدهم فروردین ماه/ توقیف موتورسیکلت راکبان بدون کلاه ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۵۵

استاندار یزد با بیان اینکه ممنوعیت تردد کامیون ها از یک فروردین در جاده های استان تاثیر موثری در کاهش تلفات جاده ای داشته گفت: ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی یزد از یازدهم فروردین ماه تا چهاردهم اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در ستاد راهبری تصادفات استان که به منظور بررسی مسائل مربوط به روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه برگزار شد اظهار داشت: ضرورت دارد اعمال محدودیت های ترافیکی در ایام پایانی تعطیلات نوروزی برای کاهش سوانح جاده ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی باید از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه؛ یازدهم فروردین تا ساعت ۲۴ روز شنبه؛ سیزدهم فروردین ماه اعمال شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در راستای کاهش تصادفات احتمالی موتورسیکلت ها، توقیف راکبان بدون کلاه کاسکت و موتورسیکلت های فاقد روشنایی مناسب در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه بر افزایش اکیپ های گشت و بازرسی در محورهای پرتردد و شلوغ به ویژه محورهای منتهی به کوهستان شیرکوه و مهریز با همکاری نهادهای مربوطه و نیز ارائه توصیه های ایمنی و خود مراقبتی از طریق دستگاه های متولی، صداوسیما و رسانه ها تاکید کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین لزوم برنامه محوری در مباحث مربوط به تعطیلات پایانی نوروز پرداخت و اظهارداشت: فرمانداران شهرستان ها جلسه فوق العاده کاهش ترافیک و تصادفات شهرستان ها را همین امروز برگزار و ظرف ۲۴ ساعت برنامه های عملیاتی ترافیکی محورهای پر تردد شهرستان ها را تهیه و به ستاد استانی ارائه دهند.

استاندار یزد ادامه داد: فرمانداران باید با فراخوان بخشداران، شهرداران و دهیاران، تمهیدات لازم را برای هر یک از روستاهای استان و به ویژه برای روستاهای پرتردد و با موقعیت خاص، بیندیشند و ظرف ۲۴ ساعت برنامه ها عملیاتی و کمبود تجهیزات را به صورت مکتوب ارائه دهند تا پشتیبانی های لازم در حد مقدورات استان، انجام شود.

وی در ادامه از ارزیابی عملکرد فرمانداران و خدمات رسانی دستگاه های شهرستانی توسط اکیپ های نظارتی خبرداد و  خاطرنشان کرد: تجربیات سال های گذشته احصا، بررسی و برنامه ریزی های لازم انجام شود تا ایام باقی مانده نوروز را با سلامت و بهترین خاطرات پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز