خبرگزاری کار ایران

شناسایی شکارچی قزوینی در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۹۷۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: شکارچی که عکس حیوانات شکار شده را در فضای مجازی منتشر می‌ساخت در این استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی طاهری با اعلام این خبر گفت: این شکارچی که ساکن شهرستان آبیک است، پس از انتشار تصاویر در فضای مجازی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و با کمک پلیس فتا استان و هوشیاری به موقع محیط بانان دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: در تصاویر منتشر شده از این شکارچی ۲۴ قطعه انواع گونه‌های جانوری شامل خرگوش، کبوترهای جنگلی، چاهی، باقرقره و سایر حیوانات وحشی دیده می‌شود که تخلف این متخلف را محرز کرده و باید برابر قانون مجازات شود.

طاهری در ادامه نیز به کشف سه عدد لاک پشت اروپایی در سطح شهر  قزوین اشاره کرد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در حین سرکشی و بازدید از مراکز خرید و فروش ماهی زینتی و پرنده فروشی‌ها در سطح تمامی شهرهای استان به متخلفی برخورد کردند که سه عدد لاک پشت اروپایی به فروش می‌رسانده است.

این مسؤول با بیان اینکه متخلف به مراجع قانونی سپرده شده است، گفت: هرگونه فروش، حمل، عرضه و نگهداری تمامی گونه های وحشی از قبیل سمندر ،لاک پشت، مار، سنجاب، اتواع پرندگان وحشی و غیره ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

طاهری به حضور ۱۵ اکیپ محیط بان در نقاط حفاظت شده استان اشاره کرد و گفت: با تزریق ۱۵ دستگاه موتورسیکلت جدید از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تاکنون تمام نقاط حفاظت شده استان به صورت شبانه روزی تحت رصد نیروهای محیط زیست قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: تخریب، تصرف غیرقانونی، تخلفات حوزه شکار و صید و ایجاد آلودگی از عمده مواردی است که احتمال وقوع آن در ایام نوروزی بالا بوده و باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

استان قزوین دارای سه منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست شامل الموت، باشگل تاکستان و طارم سفلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز