خبرگزاری کار ایران

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبر داد؛

بازگشت 26 پرنده شکاری تیمار شده به دامان طبیعت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۳۹۱

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: 26 پرنده شکاری در استان مرکزی که بر اثر حوادث مختلف آسیب دیده بودند، تیمار شدند و به دامان طبیعت بازگشتند. این پرندگان آزاد شده شامل 12 بهله دلیجه، 2 بهله عقاب طلایی، 4 بهله سارگپه، 3 بهله انواع جغد و 5 بهله قرقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهره موسوی افزود: این پرندگان به دلایل متخلف دچار آسیب دیدگی و جراحت شده بودند که پس از اقدامات درمانی، تیمار و تغذیه و گذراندن دوران نقاهت تحت نظر کارشناسان و بدست آوردن شرایط جسمی مناسب با رعایت پروتکل‌های دامپزشکی حیات وحش در طبیعت رها سازی شدند.

وی ادامه داد: رعایت ملاحظات تخصصی زیست محیطی از جمله تغذیه مناسب جانوران به‌ ویژه در روزهای پیش از رهاسازی، انتخاب زمان و محل مناسب برای اجرای برنامه بازگشت به طبیعت از جهت موقعیت مکانی، توپوگرافی و عوارض طبیعی منطقه همچنین شرایط مناسب آب و هوایی در روز اجرای برنامه، علامتگذاری جانوران و حمل آنها به شیوه اصولی تا محل رهاسازی از ضرورتهای اجرای برنامه‌های رهاسازی جانوران وحشی در طبیعت است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی در خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی قرار دارد و تاکنون 363 گونه جانوری شامل 65 گونه پستاندار، 222 گونه پرنده، 55 گونه خزنده، 4 گونه دوزیست، 17 گونه ماهی بومی و 1336 گونه گیاهی در آن شناسایی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز