خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می دهد؛

گردش دوباره چرخ اقتصاد کسبه دامغان با تغییر تابلوهای کمربندی/ فرماندار: مسافران به داخل شهر هدایت می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۸۹

پس از سال ها کسادی کسب و کار کسبه شهرستان دامغان به دلیل احداث کمربندی جدید، همزمان با نوروز 1401 مقرر شده است تابلوهای راهنمای مسیر در کمربندی سمنان _دامغان تغییر یابد و مسافران به داخل شهر هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هر ساله با فرا رسیدن اسفندماه شاهد تلاش و جنب و جوش مردم و مسئولان بودیم از خریدهای نوروزی خانواده‌ها تا جلسات مکرر مدیران و مسئولان برای برنامه‌ریزی سفرها و استقبال و اسکان مسافران؛ اما با شیوع کرونا از اواخر سال 98 سبک زندگی و آداب اجتماعی اکثر مردم تغییر یافت و تقریبا مسافرت ها به معنی گذشته از بین رفت. حال که روزهای پایانی سال 1400 فرا رسیده و دامغان از نظر رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت نارنجی قرار گرفته ، مقرر شد طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ؛ محدودیت هایی برای سفرهای نوروزی نباشد. 

کمربندی جدید دامغان کسب و کارمان را از رونق انداخته بود

حسن یکی از کسبه های میدان ورودی دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: از زمانی که کمربندی جدید دامغان افتتاح شد و مسافران از داخل شهر عبور نکردند وضعیت کاسبی ما بسیار آسیب دید.

وی تصریح کرد: هدایت مسافران در 5 کیلومتری دامغان به عبور از مسیر کمربندی کسب و کارمان را از رونق انداخت و بعید است مثل قبل شود.اگر چه شنید‌م  قرار است تغییراتی در مسیر این جاده انجام شود که امیدوارم بزودی این اتفاق بیفتد.

این کاسب دامغانی اظهار کرد: امسال که کمی شیوع کرونا فروکش کرده از مسئولان انتظار داریم با تدابیر لازم زمینه حضور و تردد مسافران هر چه زودتر  فراهم شود تا با فروش بیشتر و البته منصفانه بخشی از خسارت های مان جبران شود.

کمربندی مختص عبور وسایل نقلیه سنگین باشد

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان و رئیس شورای ترافیک تصریح کرد: در جلسه ستاد خدمات سفر 1401 تصمیم گرفتیم مسافرانی که به سمت دامغان حرکت می کنند به داخل شهر هدایت شوند و کمربندی دامغان مختص عبور وسایل نقلیه سنگین باشد.

وی هدف از اجرای این کار را شناسایی دامغان و آثار تاریخی این شهرستان دانست و یادآور شد: حضور مسافران و گردشگران می تواند به رونق کسب و کار و اقتصاد کسبه کمک شایانی نماید.

فرماندار دامغان اضافه کرد: با راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی و استقرار راهنمایان گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهر مسافران به راحتی از خدمات لازم بهره‌مند و به سمت مکان های گردشگری و اسکان های مورد نظر هدایت خواهند شد.

بندرآبادی افزود: تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان به کار گرفته شده تا بتوانیم با اقداماتی که درحال انجام است، میزبان خوبی برای گردشگران و مهمانان نوروزی باشیم.

تغییر تابلوهای راهنمای مسیر ورودی دامغان با نظارت پلیس راهور

رئیس شورای ترافیک دامغان اظهار کرد: تابلوهای راهنمای مسیر که در ورودی شهر نصب شده با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و نظارت پلیس راهور تغییر خواهد کرد تا شاهد حضور حداکثری مسافران در دامغان باشیم.

مجتبی ایمانیان رئیس شورای شهر دامغان به خبرنگار ایلنا گفت: آماده استقبال از مسافران هستیم و صدماتی که طی سال های اخیر به کسبه شهر وارد شده است غیرقابل انکار است.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر دامغان نیز با آماده سازی فضا و مبلمان شهری زمینه حضور مسافران را برای تردد، اقامت و بازدید مهیا کرده است.

نوروزگاه ها فرصت مناسبی برای شناسایی و احیای سنت های قدیمی

مهدی قاسمی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای شناسایی و احیای سنت‌های قدیمی اقوام مختلف را فراهم می‌کنند، گفت: در شب‌های نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی آئین‌های مختلف شهرستان دامغان، اجرای برنامه‌های فرهنگی روستاها، اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد و ... پیش‌بینی شده است.

وی افزود: کاروانسرای صفوی دامغان با همکاری شهرداری، برای اجرای هر چه با شکوه‌تر برنامه‌های نوروزی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در نوروز ۱۴۰۱ در حال آماده‌سازی است.

قاسمی ادامه داد: هم‌زمان با فعالیت ستاد خدمات سفر و اجرای برنامه‌های نوروزی با هدف حمایت از صنعتگران و معرفی صنایع‌دستی و سوغات شهرستان، غرفه‌هایی برای عرضه و فروش در اختیار هنرمندان و صنعتگران قرار داده خواهد شد.

گزارش: محمود بانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز