خبرگزاری کار ایران

به دلیل کاهش آب سدهای تهران ؛

سطح ورودی آب اسلامشهر با مشکل مواجه شد/ لزوم تغییر رویه آبیاری زمین‌های کشاورزی منطقه از شکل غرقابی به قطره‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۵۰۱

مدیر آبفای شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در صورت عدم تغییر نحوه مصرف ، سطح ورودی آب اسلامشهر با مشکل مواجه خواهد شد ،گفت: تغییر رویه آبیاری زمین های کشاورزی و فضای سبز منطقه از شکل غرقابی به قطره‌ای در مناطق مختلف این شهرستان شاید بتواند در کاهش آب مصرفی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از صحن بیست و یکمین جلسه شورای شهر اسلامشهر، نظرپور مدیر آبفای این شهرستان در جمع اعضای شورا و خبرنگاران حاضر در نشست اظهار داشت: باتوجه به این که بخش مهمی از نیاز آب مصرفی اسلامشهر از ۵ سد آبی تهران تامین می شود و نظر به کاهش میزان بارش نزولات آسمانی در سال جاری و پایین بودن سطح آب دو سد از پنج سد، در صورت افزایش پیک مصرف آب در پایتخت، سطح ورودی آب اسلامشهر با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آب اسلامشهر به میزان ۶۰۰ لیتر برثانیه از منابع داخلی شهرستان تامین و کمبود آن درحالت طبیعی به میزان ۷۰۰ لیتر برثانیه از منابع تهران مهیا می شود. اما مواقع پیک مصرف در اسلامشهر، میزان تدارک آب آن تا ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه از سد های تهران افزایش می یابد.

نظرپور با توجه به مطالب عنوان شده ،  تصریح کرد: برای تأمین مناسب آب مصرفی اسلامشهر ۶۶۰ هزار نفری و جلوگیری از مشکلات احتمالی باید سرمایه گذاری مناسبی در حوزه حفر چاه انجام شود تا در آینده نزدیک بی نیازی نسبت به ذخائر آبی پایتخت صورت گیرد.

مدیر آبفای اسلامشهر عنوان داشت: تغییر رویه آبیاری زمین های کشاورزی و فضای سبز از شکل غرقابی به قطره‌ای در مناطق مختلف این شهرستان می تواند در کاهش آب مصرفی موثر است.

نظرپور گفت: در حال حاضر ۵۳۲ کیلومتر شبکه فاصلاب برای اسلامشهر در نظرگرفته شده است که با توجه به کمبود بودجه تنها ۹۰ کیلومتر آن محقق شده و مابقی در انتظار تامین منابع مالی کافی از جانب سازمان برنامه و بودجه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز