خبرگزاری کار ایران

نجابت زوج جوان هشترودی از مرگ با گاز مونواکسید کربن

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۷۰

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی هشترود گفت: با اقدام به موقع عوامل اورژانس ۱۱۵ شهرستان، جان زوج ۲۲ و ۲۷ ساله از مرگ با گاز مونوکسید کربن نجات داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، سید جلال موسوی  در گفتگو با خبرنگاران افزود: هر ۲ مصدوم این حادثه تحت مراقبت و اقدامات پزشکی به بیمارستان امام حسین (ع) هشترود انتقال یافتند که بیمار خانم به تبریز اعزام شد.

موسوی علت این حادثه را مسمومیت این زوج را از بخاری اعلام کرد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار در این زمینه، باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مطمئن شویم که آیا دودکش ‌بخاری درست به بدنه بخاری متصل شده و یا  مسیر دودکش بخاری باز است؛ اتصال لوله گاز به بدنه بخاری گازی به درستی ‌صورت گرفته و بخاری دارای شرایط استاندارد است.

وی با اشاره به این موضوع که پس از روشن کردن بخاری با لمس کردن لوله دودکش از سرد یا گرم بودن ان مطمئن شویم، تاکید کرد: در صورت سرد بودن دودکش، تهویه به درستی انجام نمی شود و گاز در محیط در حال پخش ‌شدن است.

وی با بیان اینکه مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن را به مرگ خاموش تشبیه کرده اند، اظهار کرد: علایم و نشانه های مسمومیت با گاز منوکسید کربن می تواند به شکل های بسیار متفاوت نمایان شود و در اثر تماس طولانی با گاز منوکسیدکربن، علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‌وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، طپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ رخ می ‌دهد.

انتهای پیام/
اسماعیل رحیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز