خبرگزاری کار ایران

شهردار شهر جدید:

شرکت عمران، طبق قانون موظف است زیرساختهای شهری را به شهرداری تحویل دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۳۹

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه مدیریت شهری با شرکت عمران، دچار چالش مدیریتی است، گفت: شهرداری، فرا قانونی عمل نمی کند چرا که طبق قانون شهرهای جدید، شرکت عمران موظف است زیرساختهای شهری را به شهرداری تحویل دهد.

به گزارش ایلنا از البرز،‌ محسن اسوبار در نشست خبری که با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری شهر جدید هشتگرد برگزار شد با توجه به اینکه هر ساله در آستانه سال نو در شهر جدید هشتگرد لکه گیری اسفالت ، رنگ امیزی المان و زیبا سازی معابر و غیره انجام می شود، اظهار داشت: امسال برای اولین بار کارناوال های شهری را در دستور کار خود قرار دادیم که به صورت عروسکی و جُنگ های شادی برگزار می شود که البته برگزاری آن به اعلام ستاد کرونای کشور بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه در این شهر جدید شهرداری و شورا با شرکت عمران، دچار چالش هایی مدیریتی است، افزود: شهرداری شهر جدید هشتگرد  فرا قانونی عمل نمی کنیم و چهار چوب ما در قانون مشخص شده است. در قانون شهرهای جدید گفته شده  شرکت سازنده یعنی شرکت عمران موظف است زیرساختهای شهری را به شهرداری تحویل دهد.

اسوبار با بیان اینکه از زمانی که شهرداری در یک شهر استقرار پیدا می کند طبق قانون می تواند مجوز صادر کند، گفت: شرکت عمران بدون زیر ساخت نمی تواند فاز 3 و 7 را به ما تحویل دهد و ما آن را نمی توانیم طبق قانون تحویل بگیریم.

شهردار شهر جدید هشتگرد باتوجه به اینکه انتقاداتی در ارتباط با سرویس های بهداشتی در ورودی شهر  به ما شده است، تصریح کرد: این پروژه  دستور حاکمیتی است  که به تمام شهرداری ها از طرف استاندار البرز  ابلاغ شده است اما هنوز سرویس های بهداشتی به اتمام نرسیده است و ما از  مردم  خواهشمندیم صبور باشند تا این پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد نیازمند فضاهای درمانی و تفریحی است و  اصلی ترین نیاز ما بحث بیمارستان است که در حال حاضر بیمارستان 110 تخت خوابی به دلیل موافقت غیر اصولی متوقف شده  است، عنوان کرد: اگر نام شهر و وضعیت بیمارستان و همچنین آرامستان این شهر حل شود  مشکلات این شهر حل نیز  می شود.

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه موضوع گردشگری  یکی از دغدغه های ما و مردم این شهر است، گفت: ساخت و المانهای شهری  و بوم گردی در این شهر جدید باید برقرار شود تا این شهر بتواند رشد کند.

اسوبار با بیان اینکه قرار است به زودی در این شهر درحوزه گل و گیاه یک نمایشگاه دایر کنیم، افزود: من در شش سال گذشته یک نفر از اعضا و خانواده خود را در شهرداری مشغول به فعالیت نکرده ام و تمام نیروهایی که در شهرداری فعالیت دارند، کارمند فعال و یا قرداد پیمانکاری دارند.

وی با بیان اینکه  در شش ماهه اول سال 24 میلیارد درآمد داشته و تا کنون بیشتر از دو برابر آن درآمد کسب کرده ایم، تصریح کرد: تا امروز هیچ پرسنلی از ما طلبکار نیست و عیدی تمام افراد پرداخت شده است.

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه تغییر کاربری های صورت گرفته در این شهر مربوط به دوره قبل بوده و ما در دوره ششم هیچ گونه تغییر کاربری نداشته ایم، گفت: در سال گذشته در ارتباط با برخی تغییر کاربری ها که شرکت عمران با مدیریت قبلی انجام داده است شکایتی را تنظیم کرده ایم و در حال پیگیری ان هستیم زیرا برخی از اماکن عمومی توسط این شرکت فروخته شده است.

وی با بیان اینکه در سال آینده احداث دریاچه مصنوعی در ضلع جنوبی بلوار ورزش، احداث ساختمان جدید برای شهرداری و شورای شهر، زمین تنیس و مینی گلف  و همچنین نصب دوربین های پلاک خوان که مناقصه آن انجام شده در دستور کار قرار دارد، افزود: متاسفانه در حال حاضر محلی برای دپوی زباله در شهر جدید هشتگرد وجود ندارد و زیرساختهای آن توسط شرکت ذینفع تحویل داده نشده و ما هنوز با جمع آوری آن مشکل داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز