خبرگزاری کار ایران

رئیس علوم پزشکی همدان:

آمار بیماران کرونایی استان روبه کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۳۵۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار بیماران بستری کرونایی در این استان روند نزولی دارد و در ۲ روز گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: آمار بیماران مشکوک و سرپایی در مجموع مراکز درمانی و مراکز ۱۶ ساعته از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در هفته گذشته به سه هزار و ۳۰۰ نفر در ۲ روز گذشته است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته آمار بیماران بستری و سرپایی روند ثابت و ایستایی داشته است خاطرنشان کرد: هم اینک مجموع بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۵۴۶ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۷ نفر در آی.سی.یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: همچنین وضعیت ۴۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این استان وخیم گزارش شده است و پنج نفر از بیماران بستری در آی.سی.یو اطفال و هشت نفر نوزاد هستند.

مجذوبی تصریح کرد: از مجموع ۵۴۶ فرد مشکوک و مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان ها تست پی.سی.آر ۳۴۸ نفر مثبت شده است و هم اینک ۷۰ نفر افراد کرونایی بستری در بیمارستان زیر ۱۸ سال سن دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: سه میلیون و ۴۶ هزار و ۹۰۰ دُز واکسن تاکنون در این استان تزریق شده که ۹۲.۵ درصد نوبت اول، ۸۲.۵ درصد نوبت دوم و ۳۴.۶ درصد نوبت سوم را دریافت کردند.

مجذوبی با بیان اینکه ۱۴.۶ درصد افراد زیر ۱۲ سال واکسن کرونا تزریق کردند ادامه داد: ۹۴.۴ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول و ۸۱.۷ درصد نوبت دوم را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان استان با کمبود دارو مواجه نیستیم گفت: ظرفیت طب ایرانی به صورت آکادمیک و علمی در سلامتکده بدیع الحکما و کلینیک امید آماده ارائه خدمت به مردم است.

وی اظهار داشت: هم اینک از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان فامنین، رزن و درگزین در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز