خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر کشور در جذب گردشگر خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۱۱۲

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: این استان به لحاظ جذب گردشگر خارجی جزو پنج استان برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علیرضا بایرام زاده در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: هرچند شیوع و گسترش ویروس کرونا در ۲ سال گذشته ضربات مهلکی بر پیکره صنعت گردشگری جهان، کشور و استان وارد کرد، اما با این وجود تحرکات خوبی در این حوزه طی این مدت با وجود تمامی کمبودها و نارسائی ها به انجام رسیده است.

وی تعداد ورودی گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه را ۹ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این آمار حضور و اسکان گردشگران خارجی در هتل ها و مراکز اقامتی را شامل می شود که به صورت رسمی و قانونی ثبت شده است.

بایرام زاده، ترکیه، جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، آلمان، روسیه، اسپانیا و خاور دور مثل چین و ژاپن را از جمله کشورهایی بیان کرد که گردشگران آنها در سال جاری به آذربایجان شرقی وارد شده و ضمن اقامت از آثار و ابنیه های تاریخی استان بازدید کرده اند.

وی با اشاره به رتبه اول و دومی استان های تهران و خراسان رضوی در جذب گردشگران خارجی به دلیل موقعیت خاص سیاسی و مذهبی آنها، یادآور شد: فاصله آذربایجان شرقی در رابطه با جذب گردشگران خارجی با استان های اصفهان و فارس نیز چندان زیاد نیست و می توان با برنامه ریزی و اعمال سیاست های تشویقی و فعالیت در حوزه تبلیغات، رتبه استان را ارتقا داد.

بایرام زاده، توسعه صنعت هتل سازی و توجه به کیفیت بخشی به اماکن اقامتی آذربایجان شرقی را از اولویت های مهم و اصلی معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان برشمرد و اضافه کرد: در این راستا فعالیت های مناسبی در حوزه سرمایه گذاری برای ساخت و تجهیز هتل و هتل آپارتمان و نیز استانداردسازی آنها در ۲ سال اخیر و با شیوع کرونا صورت گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر تعداد هتل های ۵ ستاره تاپ آذربایجان شرقی از استان های اصفهان و فارس بیشتر است.

بایرام زاده مجموع هتل و هتل آپارتمان های ستاره دار آذربایجان شرقی را ۷۳ باب اعلام کرد که به گفته وی از این تعداد پنج هتل پنج ستاره آماده ارایه خدمات به گردشگران خارجی و داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری به مجموعه عوامل مختلف و همکاری و تعامل تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و رسانه ها وابسته است، اظهار داشت: باید توجه داشت که رونق اقتصادی ناشی از گسترش صنعت گردشگری تمامی بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دربر می گیرد و در این راستا باید برنامه های توسعه ای فرابخشی و فرادستگاهی تعریف، تدوین و اجرایی شود.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از رسانه های گروهی استان درخواست کرد تا با همکاری های صمیمانه با این مجموعه و نیز ارایه اخبار و گزارش های مختلف زمینه های لازم و کافی برای توسعه گردشگری استان و به خصوص جذب گردشگران خارجی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز