خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

میزان هدر رفت آب در کرمانشاه 35 درصد است/ انشعابات غیرمجاز عامل اصلی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۰۰

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه هم اکنون میزان هدررفت آب در شهر کرمانشاه نزدیک به 35 درصد است که بخش عمده این هدررفت مربوط به انشعابات غیرمجاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،علیرضا کاکاوند  با بیان اینکه بارها گفته شده هدررفت آب در شهر کرمانشاه بالا است، افزود: اقدامات بسیار خوبی برای کاهش هدررفت آب در کرمانشاه انجام شده که با این اقدامات میزان هدررفت را از 49 درصد در سال‌های گذشته به 35 درصد رسانده ایم که البته همین رقم هم زیاد است.

وی ادامه داد: هدررفت آب عوامل متعددی دارد که انشعابات غیرمجاز از مهم‌ترین آنها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اقدامات بسیار جدی از حدود دو ماه قبل برای برخورد با چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه آغاز شده و در همین مدت 5100 انشعاب غیرمجاز در کرمانشاه مجاز شده است.

کاکاوند با بیان اینکه تعداد انشعابات غیرمجاز برآورد شده در کرمانشاه بسیار بیشتر از این تعداد است، عنوان کرد: فقط در محدوده چند کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا پلیس راه سنندج، 700 انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که اکثر آنها باغ، تالار و سنگ بری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه از زمانی که برخورد با این انشعابات را آغاز کرده ایم صدای عده زیادی بلند شده، اما کار را با تمام توان ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد زیادی از انشعابات غیرمجاز نیز مربوط به پاساژهای بزرگ است، یادآور شد: برخورد با این انشعابات را با جدیت در برنامه داریم.

کاکاوند از انتخاب سه پیمانکار برای شهر کرمانشاه و یک پیمانکار برای هرکدام از شهرستان استان به منظور تعیین تکلیف و ساماندهی انشعابات غیرمجاز خبر داد.

وی یکی دیگر از دلایل هدررفت آب را شکستگی و حوادث ناشی از سن بالای شبکه دانست و تاکید کرد: در شهر کرمانشاه 1700 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب داریم که از این میزان 300 کیلومتر عمر بیش از 50 سال و 700 کیلومتر عمر بین 20 تا 50 سال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه را بسیار زیاد دانست و افزود: بخشی از این اعتبار از محل تبصره 3 که در قبوض آب بود باید تامین شود که متاسفانه این بند در قبوض آب کرماشاه حذف شد.

کاکاوند عنوان کرد: امسال 70 میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم و تاکنون در شهر کرمانشاه 20 کیلومتر شبکه اصلاح شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز