خبرگزاری کار ایران

اشتغال‌زایی برکت برای کولبران ۴۴ روستای سروآباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۷۹۰

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای ۵۵ کولبر روستای هزارخانی در استان کردستان شغل ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، مرتضی نیازی، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌ محور بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: ۵۵ کولبر روستای هزارخانی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد در استان کردستان صاحب شغل شده‌اند و کولبری را ترک کرده‌اند.

نیازی گفت: بیشتر این کولبران به مشاغل کشاورزی، پرورش دام سبک و صنایع دستی مشغول شده‌اند.همچنین اشتغال‌زایی برای کولبران فقط به خودشان محدود نمی‌شود و خانواده آن‌ها از جمله همسران‌شان را هم شامل می‌شود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این است که این افراد برای همیشه کولبری را کنار بگذارند و شغل ثابت و پایداری داشته باشند.

اشتغال‌زایی برکت برای کولبران ۴۴ روستای سروآباد

وی ادامه داد: به همین منظور و در سال آینده به افرادی که مایل به توسعه کسب و کارشان باشند، تسهیلات تکمیلی اشتغال پرداخت خواهد شد.

نیازی با اشاره به میانگین سن کولبری در استان‌های غربی کشور اظهار داشت: میانگین سن کولبری ۳۰ تا ۴۰ سال است اما در روستای هزارخانی از جوان ۱۸ ساله تا افراد مسن ۶۰ ساله به کولبری مشغول بودند.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، کولبران روستای هزارخانی از طریق معتمدین و شورایاری روستا شناسایی و تسهیلات اشتغال به آن‌ها پرداخت شده است.

نیازی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان سروآباد گفت: ۴۴ روستای سروآباد تحت پوشش اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند و در سال جاری ۴۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شغل در این مناطق اعتبار صرف شده است.

وی تصریح کرد: زنان کولبر در روستاهای سروآباد نیز شناسایی و در قالب تعاونی‌های فراگیر اشتغال ساماندهی شده‌اند.

اشتغال‌زایی برکت برای کولبران ۴۴ روستای سروآباد

نیازی درباره اشتغال‌زایی بنیاد برکت برای کولبران در استان کردستان نیز توضیح داد: در دو سال گذشته ۲ هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در قالب دستورالعمل «راه» (رشد اشتغال هدفمند کولبران) برای کولبران روستاهای استان کردستان ایجاد شده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این ۲ هزار و ۶۵۰ طرح اشتغال‌زایی فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار را برای ۸ هزار کولبر و غیر‌کولبر به شکل مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال حجم کل سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی این تعداد فرصت شغلی برای کولبران استان کردستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز