خبرگزاری کار ایران

اجرای 230 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۵۶۳

مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 230 کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان مرکزی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا لطفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه های استان مرکزی، افزود: تاسیس، توسعه و جایگزینی تجهیزات سوئیچ تلفن ثابت، اجرای شبکه فیبر نوری، تاسیس و جایگزینی تجهیزات انتقال، اجرای شبکه کابل مسی، توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو، تاسیس و توسعه پورت دیتا، تاسیس و بهینه سازی سایت همراه اول از جمله طرح‌هایی است که در این مدت به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تاسیس، توسعه و جایگزینی تجهیزات سوئیچ تلفن ثابت و همچنین انتقال در 51 مرکز انجام شده و 27 کیلومتر شبکه کابل مسی ایجاد شده است. همچنین ظرفیت سازی شبکه FTTH برای 636 مشترک نیز صورت گرفته است. با تاسیس، توسعه و جایگزینی سوئیچ تلفن ثابت، ظرفیت 8142 شماره تلفن ثابت ایجاد و با توسعه تجهیزات فنی در 91 مرکز، ظرفیت واگذاری 5424 پورت دیتا فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، توسعه و بهسازی تجهیزات تغذیه نیرو در 271 مرکز صورت گرفته و برگردان 2 سایت شبکه تلفن بی‌سیم روستایی روی شبکه همراه اول از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در سال جاری است. همچنین تاسیس و بهینه سازی 129 سایت همراه اول از دیگر پروژه‌هایی است که در این بازه زمانی در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده است.

لطفی تصریح کرد: از سویی دیگر افزایش پوشش شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح استان به طور ویژه در دستور کار مخابرات منطقه مرکزی قرار دارد.

وی بیان داشت: هر ساله در کشور به هزینه‌های ارائه خدمات در بخش‌های مختلف افزوده می شود، اما بیش از 12 سال است که تعرفه‌های تلفن ثابت هیچ‌گونه تغییری نداشته و این امر سبب شده تا شرکت مخابرات برای تامین هزینه‌های خود با مشکل مواجه شود.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی اظهار داشت: موضوع مهم‌تر اینکه سرقت کابل‌های مخابراتی، مخابرات را با مشکلاتی مواجه کرده به طوری‌ که هزینه‌های زیادی را به شرکت تحمیل می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز