خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل:

48 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند / راه‌اندازی بخش سنگ‌شکن مجهز و بروز در بیمارستان سبلان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۰۵۱

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: 48 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این میزان 608 هزار و 180 نفر را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قادر برجی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه جمعیت استان اردبیل یک میلیون و 270 هزار و 420 نفر می باشد اذعان کرد: 48 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این میزان 608 هزار و 180 نفر را شامل می شود.

وی در خصوص درمان مستقیم بیماران در حوزه تامین اجتماعی استان بیان کرد: مراکز بستری و سرپایی ملکی در استان شامل 2 بیمارستان با 206 تخت فعال، مرکز پلی کلینیک در اردبیل و مشگین شهر، درمانگاه تخصصی در شهرستان خلخال و درمانگاه عمومی در شهرستان گرمی می باشد که یک هزار و 44 نفر پرسنل در قالب مصوب و 921 پرسنل شاغل می باشد که میزان پرسنل شاغل به مصوب 88 درصد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در رابطه با درمان غیرمستقیم نیز بیان کرد: تعداد 843 مرکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی، 16 بیمارستان، 38 درمانگاه و پلی کلینیک، 6 مرکز دی کلینیک، 94 مورد مراکز بهداشتی و درمانی 657 مرکز خصوصی در قالب درمان غیرمستقیم در سطح استان به افراد تحت پوشش ارائه خدمات می کنند.

برجی در رابطه با مشکلات اساسی استان در حوزه درمان مستقیم نیز بیان کرد: عدم تناسب اعتبارات تخصیصی با نیازهای سازمان، غیر استاندارد بودن فضاهای درمانی موجود(هتلینگ)، عدم تناسب توسعه زیرساخت های درمان مستقیم با افزایش جمعیت تحت پوشش، کمبود تجهیزات پزشکی با فناوری بالا (MRI ،دیالیز، سنگ شکن و ...) و کمبود نیروی انسانی به ویژه در نیروهای تخصصی از مهمترین مشکلات ما در حوزه درمان مستقیم است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه ها و ناپایداری منابع مالی سازمان، حدود 48 درصد جمعیت استان، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است در حالیکه از 2 هزار و 210 تخت بستری در استان، تنها 206 تخت بیمارستانی مربوط به مراکز ملکی سازمان است؛ 9/3 درصد تخت های بستری استان متعلق به بیمارستان های تامین اجتماعی است، از طرفی تعداد بیمه شده سازمان در سال 1375 حدود 200 هزار نفر بوده که این رقم در حال حاضر 608 هزار نفر می باشد یعنی بیش از 300 درصد افزایش در جمعیت تحت پوشش سازمان رخ داده، در صورتیکه زیر ساخت ها به خصوص در بخش بستری تغییر چندانی در این مدت نداشته است.

وی گفت: یکی از مشکالت اساسی درمانی در استان، مشکلات مرتبط با بیماران دیالیزی استان بود که مدیریت درمان استان ورود در این حوزه را وظیفه خود دانست که با افتتاح بخش دیالیز در بیمارستان ملکی سبلان و خریداری 10 دستگاه دیالیز این مشکل تا حدودی مرتفع شد. بخش دیالیز بیمارستان ملکی سبلان با 10 دستگاه از نیمه دوم سالجاری شروع بکار کرده است. میانگین استان اردبیل برای هر دستگاه دیالیز 8 نفر بیمار دیالیزی بود که با خریداری 10 تخت این میزان از 8 به 7 بیمار رسیده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در خصوص اقدامات انجام شده در شهرستان پارس آباد نیز بیان کرد: افزایش هزار متر مربع به فضای فیزیکی موجود(معادل 20 درصد)، استاندارد سازی بلوک زایمان و تبدیل از فضای فیزیکی فرسوده سنتی به بلوک زایمان بااستاندارد های به روز(LDR)، استاندارد سازی بخش مردان با اجرای برنامه عملیاتی هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی، آغاز عملیات استاندارد سازی بخش زنان، آغاز عملیات استاندارد سازی بخش های کودکان و نوزادان، آغاز عملیات اجرایی بخش مراقبت های ویژه نوزادان خرید سیستم های تهویه ای بیمارستانی و تهیه و نصب دستگاه اکسیژن ساز از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

برجی در رابطه با اقدامات انجام شده در شهرستان مشگین شهر نیز گفت: تهیه و راه اندازی دستگاه سونوگرافی، تبدیل دستگاه رادیوگرافی آنالوگ به دیجیتال، بازسازی سیستم تاسیساتی و حرارت مرکزی، خرید دیزل ژنراتور درمانگاه با قدرت 330 کاوآ و  همچنین خرید و نصب آسانسور برای حمل دارو جزو کارهایی است که در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی به بیمه شدگان انجام شده است.

وی اقدام به بازسازی اساسی درمانگاه،  افزایش فضای فیزیکی درمانگاه از یک هزار و 100 مترمربع به 2 هزار و 500 مترمربع معادل127 درصد فضای موجود را شامل اقدامات انجام شده در شهرستان خلخال عنوان کرد.

این مسئول در خصوص اقدامات انجام شده در شهرستان گرمی نیز بیان کرد: در این شهرستان نیز نسبت به تملک زمین برای احداث درمانگاه به متراژ 2 هزار مترمربع و اخذ مجوز احداث برای سالجاری اقدام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل نبود مرکز درمانی ملکی با وجود 63 درصد بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان نمین را جزو چالش های درمانی در این شهرستان قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه زمین تعیین شده برای احداث درمانگاه در نمین در حاشیه شهر قرار داشت، با اقدامات انجام شده مقرر شد این مرکز درمانی در نقطه قابل دسترس اهالی احداث شود که در این خصوص زمین جدید درمانگاه در مرکز شهر واقع در جنب مرکز بهداشت تملک شد.

وی در پایان در رابطه با اقدامات انجام شده در شهرستان اردبیل نیز بیان کرد: ایجاد و افتتاح بخش همودیالیز با 11 تخت، توسعه اورژانس بیمارستان سبلان و تبدیل آن به بزرگترین اورژانس تامین اجتماعی در کشور، ایجاد بخش سنگ شکن در بیمارستان سبلان، خریداری دستگاه MRI برای این بیمارستان، تجهیز این مرکز به دستگاه رادیوگرافی و پانورکس دیجیتال و دستگاه مامو گرافی، ایجاد مرکز جامع آزمایشگاه تشخیص طبی و تجهیز و نوسازی بخش لندری بیمارستان سبلان و ایجاد چندین بخش جدید خصوصا در حوزه درمان نوزادان و همچنین ایجاد پارکینگ مجزا برای پرسنل و مراجعه کنندگان جزو اقدامات انجام شده در بخش درمان تامین اجتماعی شهرستان اردبیل است.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز