خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر؛

۳۸۴ طرح مخابراتی در کردستان به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۴۸۷

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، ۳۸۴ پروژه مخابراتی ۱۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کردستان و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، که به صورت ویدیو کنفرانس در این مراسم حضور داشت گفت: سرعت و امنیت وخدمات محتوایی دوبال شبکه ملی اطلاعات هستند که در کشورمان که به خوبی در کشورمان کاملا بومی توسعه پیدا کرده است.۳۸۴ طرح مخابراتی در کردستان به بهره برداری رسید.

استاندار کردستان هم در آیین بهره برداری از این طرح‌ها گفت: با آغاز به کار این فن آوری‌ها در کردستان نفوذ مخابرات در یکصد روستای استان تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: طرح‌های افتتاح شده در کردستان در حوزه‌های توسعه سوییچ تلفن، حذف کابل‌های اقماری در مناطق روستایی، ایجاد مرکز جدید وتوسعه پهنای باند در شهرستان‌های دهگلان، سنندج، مریوان و سقز وبیجاراست واین امر موجب تسهیل امور کاربران کردستانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان هم گفت: طرح‌های مخابراتی به صورت همزمان در چهار استان کردستان، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد به بهر ه برداری رسیده است که ۱۲۴ میلیارد تومان آن مربوط به کردستان است.

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان فعال و تعداد ۹۳۸ روستای استان نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز