خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان:

شهروندان گیلانی مراقب سارقان مامور نما باشند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۲۹

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با هشدار نسبت به سارقان مامور نما، گفت: این افراد به بهانه قرائت کنتور آب و برق و گاز وارد منزل مسکونی شده و اموال مردم را سرقت می کنند.

به گزارش  ایلنا از رشت،سرهنگ مجید رسول‌زاده با بیان اینکه مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مأمور نیست، گفت: شهروندان گیلانی مراقب سارقان مامورنما باشند.

وی افزود: اخیراً مشاهده شده برخی افراد سودجو با عناوین جعلی مانند مأمور پلیس، شبکه بهداشت یا مأمور قرائت کنتور به بهانه‌های مختلف به منزل مسکونی یا در معابر عمومی به شهروندان مراجعه می‌کنند و از ناآگاهی آنها سو استفاده کرده و اموالشان را به سرقت می‌برند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از هرگونه همکاری، حتماً کارت شناسایی افراد مدعی را درخواست و با دقت بررسی کنند تصریح کرد: مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مأمور نیست.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران پلیس برای جلب، توقیف، دستگیری و بازرسی اماکن شخصی، موظف به ارائه حکم قضائی هستند گفت: شهروندان در هنگام مواجهه با افرادی که خود را مأمور معرفی می‌کنند با حفظ خونسردی، حتماً اصالت حکم قضائی و مدارک هویتی فرد مدعی را بررسی کرده و به درخواست آنها برای ورود به منزل، بازرسی اتومبیل یا توقیف اموال توجه نکنند.

سرهنگ رسول‌زاده با تاکید بر اینکه پلیس و دستگاه قضائی با هرگونه جعل و سو استفاده از عناوین نظامی و دولتی، بدون اغماض برخورد خواهد کرد از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز