خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کارخانه سپید پرتو خبر داد؛

تقویت اقتصاد مقاومتی در گرو تکمیل زنجیره ارزش صنایع پتروشیمی/200 نفر اشتغال‌زایی در کارخانه سپید پرتو اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۱۱

با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه سپید پرتو (زیرمجموعه گروه بسپار شیمی سپیدان) به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس هیأت مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان در این مراسم که با حضور محمد مهدی برادران برگزار شد گفت: در شرایط کنونی، تقویت و ارتقای اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان، نیازمند تکمیل زنجیره ارزش و عدم خام فروشی در صنایع پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر و ارزش‌آفرین است.

محمد کریمیان افزود: صنایع کامپاند و مستربچ در زمره صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها قرار می‌گیرند که با به‌کارگیری دانش و فرمولاسیون محصولات پلیمری را تبدیل به آمیزه‌های مهندسی نموده و به‌این‌ترتیب از خام فروشی مواد پلیمری جلوگیری و علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار به زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی نیز قابل‌دستیابی است.

این فعال صنایع دانش‌بنیان افزود: کارخانه سپید پرتو که با تلاش متخصصان در مدت کوتاهی به بهره‌برداری رسید، تولید کامپاند و مستربچ با ظرفیت بیش از ۳۰ هزار تن در سال و اشتغال‌زایی مستقیم حدود ۲۰۰ نفر در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل کارخانه سپید پرتو تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های پیش‌آمده در صنعت لوازم‌خانگی و سایر صنایع و خروج برندهای معروف خارجی از بازار ایران شرکت‌های تولیدکننده داخلی سهم بیشتری از بازار به دست آورده و درنتیجه قطعات پلیمری تولیدشده با مستربچ و کامپاند نیز در داخل تولید و رشد روزافزونی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه زمینه متعادل شدن بهای تمام‌شده نهایی، افزایش کیفیت و عدم وابستگی به واردات را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: از مزایای بهره‌برداری از این کارخانه تولیدی می‌توان به توسعه دانش فنی و کسب سهم بازار در تولید محصولات باکیفیت دانش‌بنیان، ورود به بازارهای صادراتی منطقه، تبدیل‌شدن به قطب تأمین‌کننده مواد اولیه حوزه صنعت لوازم‌خانگی، خودرو، صنایع تکمیلی و ایجاد فرصت‌های شغلی اشاره داشت.

رئیس هیات‌ مدیره گروه بسپار شیمی سپیدان گفت: دستیابی به ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار تن در سال توسط مجموعه کارخانجات گروه بسپار شیمی سپیدان، این گروه را زمره اصلی‌ترین تولیدکنندگان این محصولات قرار داده و گام بعدی افزایش این میزان تولید تا سال ۱۴۰۳ به میزان سالانه ۱۵۰ هزار تن محصول است.

 کریمیان اظهار داشت: گروه بسپار شیمی سپیدان در سه سال اخیر با سرمایه گذاری قابل‌توجه در صنایع پلیمر و شیمیایی در ابعاد مختلف تولید دانش‌بنیان، تحقیق و توسعه، مراکز نوآوری و شتاب دهی تخصصی در آینده‌ای بسیار نزدیک به قطب تولید و ارائه راهکارهای فنی دانش‌بنیان این صنعت در ایران و منطقه، تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز