خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری مذهبی قزوین در نمایشگاه تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۵۹۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از برگزاری آیین رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری مذهبی قزوین با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سومین روز از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی در این باره گفت: در این کتاب تصاویر و توضیحات مربوط به بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی–مذهبی شامل امامزادگان، مساجد، کلیساها، حسینیه‌ها، سقاخانه‌ها، بقاع متبرکه، آیین‌ها و مراسم مذهبی، درختان متبرک، هنرهای سنتی وابسته به مذهب و در نهایت معرفی مسیرهای پیشنهادی برای گردشگری مذهبی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: بخش‌های این کتاب به صورت شهرستانی جمع‌آوری شده که بناها و مسیرها دارای کیوآرکد مخصوص بوده و به‌راحتی از طریق تلفن‌های همراه و اپلیکیشن‌های مربوطه قابل شناسایی هستند.

وی یادآور شد: استان قزوین با برخورداری از اماکن متعدد مذهبی شامل امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد تاریخی از جمله آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع)، بقعه چهار انبیاء و مسجد جامع عتیق از ظرفیت‌های غنی در حوزه گردشگری مذهبی برخوردار است و بسیاری از این اماکن علاوه بر یک مکان فرهنگی و زیارتی، یک اثر تاریخی هستند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در طی سال به ویژه ایام نوروز به همراه دیگر جاذبه‌های گردشگری مورد توجه گردشگران نوروزی واقع می‌شوند.

خزائلی گفت: امیدواریم با معرفی و آشنایی گردشگران با این ظرفیت‌ها زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری مذهبی و تبدیل قزوین به یکی از قطب‌های این حوزه در کشور فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز