خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری رومانی در تهران؛

تاریخ غنی تبریز،موقیعت این شهر را در جهان ارزشمند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۱۳

سفیر جمهوری رومانی در تهران گفت: برخورداری از تاریخ غنی و آثار بی بدیل تاریخی تبریز، موقعیت این شهر را در جهان بسیار ارزشمند کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، «میرلا کارمن گرکو» در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، افزود: قرارگیری آثار متعدد و غنی تاریخی در تبریز، موقعیت ارزشمندی را برای این شهر تاریخی به ارمغان آورده و بر همین اساس سفر به این کهن شهر و در جریان قرار گرفتن نحوه فعالیت مردم به خصوص هنرمندان صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه های من است که به زودی اجرا خواهم کرد.

وی گفت و گو با مردم را عامل مهم شناخت فرهنگ اقوام دانست و اظهار داشت: همه مردم و مسئولان دولتی و غیردولتی باید در راستای این امر تلاش های وافری از خود نشان دهند تا مردم اقصی نقاط جهان با یکدیگر بیش از پیش آشنا شوند.

«گرکو» با تاکید بر اینکه راه شناخت فرهنگ اقوام تنها گفت و گو با مردم آن خطه است، ادامه داد: بسیار مشتاقم تا از نزدیک با مردم تبریز دیدار و گفت‌وگو کنم، زیرا که راه شناخت فرهنگ‌ها، گفت‌وگو با جریان‌سازان فرهنگ و تاریخ یک منطقه یعنی مردم آن است.

وی برگزاری نمایشگاه گردشگری در تهران را فرصتی مهم خواند که می توان از طریق آن با اقوام مختلف ایران آشنا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار رونق و توسعه صنعت گردشگری با فروکش کردن ویروس کرونا طی ماه های آینده را محتمل دانست و گفت: حوزه گردشگری این استان خود را برای دوران پساکرونا آماده می‌کند.

احمد حمزه زاده افزود: ارزیابی ها نشان می دهد از نوروز امسال روند حضور گردشگران در استان های مختلف به خصوص آذربایجان شرقی و متعاقب آن در فصل تابستان ۱۴۰۱ روند افزایشی به خود گرفته است و آماده سازی ها باید از هم اکنون در سطح استان شروع شود.

وی وجود چهار هزار اثر تاریخی، دیدنی و گردشگری در آذربایجان شرقی را که ۲ هزار مورد آن ثبت ملی است، مزیت بسیار بزرگ و مهم این منطقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی بیان و اضافه کرد: بر همین اساس زمینه ها و زیرساخت های گردشگری استان در ۲ سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است تا با پایان یافتن کرونا و رفع هر گونه ممنوعیت در سفرها، آذربایجان شرقی میزبان لایق و شایسته ای برای گردشگران باشد.

حمزه زاده، استانداردسازی هتل ها و اماکن اقامتی را از جمله طرح های مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای اوج مسافرت ها با آغاز سال جدید بیان کرد و گفت: این طرح از هفته ها قبل شروع شده و ارزیابی های اولیه نشان می دهد که بیشتر این اماکن از سطح مناسب برخوردار بوده و بالاترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی را دارا هستند.

وی با اشاره به قدمت بسیار تاریخی آذربایجان در تاریخ جهان، یادآور شد: طبق کاووش های باستان شناسی و لایه‌نگاری‌های تاریخی انجام شده در منطقه «لیلان» شهرستان ملکان، قدمت این خطه به ۹ هزار سال قبل بر می‌گردد و این یافته علمی و مهم تاریخی برای ایران و منطقه غرب آسیا اهمیت خاصی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز