خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت در جلسه با سرمایه‌ گذاران عنوان کرد؛

رونق صنعت گردشگری و اتصال به مرکز شهر با اجرای پروژه مجتمع تجاری خیابان پرستار

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۰۶

شهردار رشت با واکاوی دلایل‌عدم موفقیت مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذار گفت: از دلایل‌عدم موفقیت ما در گذشته می‌توان به انتخاب شریک تجاری، نوع انعقاد قرارداد، شراکت و یا تقسیم‌بندی و پیگیری موضوعات کاری اشاره کرد که منجر به‌عدم ایجاد درآمد پایدار برای رشت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،جلسه شهردار رشت با سرمایه‌گذار پروژه مجتمع تجاری، اداری و تفریحی خیابان پرستار  با حضور معاونان شهرداری، رئیس سازمان سرمایه گذاری و برخی دیگر از مدیران شهرداری و سرمایه گذاران این پروژه برگزار شد.

سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه شهرداری و سرمایه گذاران به درک مشترکی از همکاری رسیده‌اند، اظهار داشت: عزم و اراده مدیریت شهری در حال حاضر برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بیش از گذشته است، بنابراین مجموعه مدیریت شهری همانگونه که به ایجاد درآمدهای روزمره فکر می‌کند، برای درآمدهای پایدار آینده نیز برنامه ریزی می‌کند.

شهردار رشت با واکاوی دلایل‌عدم موفقیت مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذار تصریح کرد: از دلایل‌عدم موفقیت ما در گذشته می‌توان به انتخاب شریک تجاری، نوع انعقاد قرارداد، شراکت و یا تقسیم‌بندی و پیگیری موضوعات کاری اشاره کرد که منجر به‌عدم ایجاد درآمد پایدار برای رشت شده است. اما اکنون ما مشتاق به اجرای چنین طرحهایی هستیم و حتی در حوزه معاونت عمرانی استانداری نیز از این طرح دفاع کردیم.

سید امیر حسین علوی با اشاره به مکان سرمایه‌گذاری مجتمع تجاری، اداری و تفریحی واقع در خیابان پرستار، به وضعیت ترافیکی و تمرکز پزشکی درمانی این منطقه تاکید کرد و ادامه داد: این پروژه به دلیل رونق صنعت گردشگری و نیز اتصال به نقاط مهم شهر برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه لازم است این همکاری به یک شراکت پایدار منجر شود، خاطر نشان کرد: چنانچه با نگاه مشارکت به این امر بنگریم، این پروژه می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوب بعدی باشد و شهرداری نیز پیگیر رفع موانع سرمایه‌گذاری خواهد بود.

شهردار رشت ترافیک سنگین محور خیابان پرستار را از دغدغه‌های جدی خواند و بر لزوم ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب جایگزین برای این موضوع توسط سرمایه گذار تاکید ورزید و افزود: ما نیز تلاش می‌کنیم موضوعات حقوقی پروژه را به اتمام رسانده و با دست پر طرح را به شورا ارائه دهیم.

در این جلسه ناصر عطایی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت نیز ضمن ارائه گزارشی از روند انعقاد قرارداد این پروژه، مکان اجرای طرح و… گفت: درخصوص این پروژه مباحثی چون به روزرسانی زمینه ها و توجه به برند بودن شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و ضرورت طرح ایجاد موزه خوراک مطرح شد و در این راستا زمین مورد نظر واقع در خیابان پرستار جهت اجرای طرح این پروژه بزرگ معرفی و چند سناریو برای آن طراحی شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت تاکید کرد: مقرر شد مطالعات ترافیکی با رویکرد از ورودی خیابان پرستار و خروجی منظریه و دو مسیر دیگر پیش بینی شود. همچنین مطالعات زیست محیطی طرح نیز انجام شود.

عطایی با اشاره به این نکته که این طرح می‌تواند تا پایان سال ۱۴۰۰ منعقد و به یک برند برای شهر رشت تبدیل شود، افزود: مطالعات ترافیکی معماری و شهرسازی را می‌توانیم در یک هفته پیش بینی و تکمیل کنیم و مطالعات زیست محیطی و پدافند غیرعامل را نیز از طریق سرمایه‌گذار پیش ببریم تا پروژه سرعت بیشتری به خود گیرد.

در پایان نیز سرمایه‌گذار این پروژه بیان کرد: انتخاب زمین خیابان پرستار با موافقت شورای پنجم بوده است و از نظر موقعیت مکانی زمینی منحصر به فرد است. سرمایه‌گذاری برای این برج هم به لحاظ تجاری و هم هتلینگ جزو اولین‌ها برای رشت خواهد بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز