خبرگزاری کار ایران

افزایش بی رویه قطع درختان و تغییر کاربری باغ‌ها در یزد؛

افزایش ۱۴ برابری مساحت شهر یزد/کاهش مساحت باغ‌های یزد به یک چهاردهم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵۸۰

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: هدف از افزایش جرایم ناشی از تغییر کاربری اراضی جلوگیری از افزایش تخلف است تا فرصت از زمین خواران و سوداگران گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مجید تجملیان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تغییر کاربری اراضی مزروعی به خصوص باغات برای ساخت وساز توسط برخی افراد سودجو، نارضایتی شهروندان را باعث شده اظهار داشت: رسیدگی به این مسئله و نظارت بیشتر برای حفاظت از باغات مطالبه مردمی است.

وی با اشاره به افزایش بی رویه قطع درختان و تغییر کاربری باغ‌ها گفت: با توجه به اقلیم خشک یزد و هزینه بر بودن پرورش درختان، هدف از افزایش جرایم ناشی از قطع درختان، جلوگیری از بروز تخلف است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: امروزه مساحت شهر یزد ۱۴ برابر افزایش یافته در حالی که مساحت باغ‌های سطح شهر به یک چهاردهم کاهش یافته است.

وی با انتقاد از بی توجهی به حفظ باغات و درختان در سطح شهر ادامه داد: طبق مقررات هرگونه تغییر کاربری زمین‌های مزروعی و باغات چه در شهر و روستاها بر اساس مقررات ممنوع و تخلف محسوب می‌شود و مسوولان موظفند با متخلفان برخورد قانونی کنند.

تجملیان تصریح کرد: به این ترتیب لازم است قانون و پایبندی به آن به عنوان عاملی بازدارنده موجب جلوگیری از تخلف باشد و روند تصاعدی اخذ عوارض به گونه‌ای نباشد که فرصت زمین خواری و تخریب باغ‌های بیشتری را در پی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه باغ های شهری به تدریج تخریب شده تا به جای آن‌ها شاهد برافراشته شدن ساختمان مسکونی باشیم که مشکلات فراوانی نیز به وجود آورده است.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی گسترده به شهروندان صورت گیرد تا هنگام خرید اراضی به مسئله تغییر کاربری آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز