خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد:

روز بدون فوتی کرونایی در استان اردبیل / کودکان بالای 9 سال واکسینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۸۶

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شناسایی و بستری 18 بیمار جدید کرونایی و همچنین عدم گزارش فوتی ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

علی محمدیان اِردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرستان‌های استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، بیله سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار دارند.

وی از شناسایی و بستری 18 بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 93 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 11 بیمار وخیم گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل همچنین از ترخیص 15 بیمار با وضعیت بهبود نسبی از مراکز درمانی استان در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه در مدت یادشده مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است.

محمدیان اِردی در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون نیز بیان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون در 914 هزار و 855 دوز در نوبت اول، 805 هزار و 601 دوز در نوبت دوم و 216 هزار و 170 دوز در نوبت سوم در سطح استان تزریق شده که کل واکسن های تزریقی در استان به یک میلیون و 936 هزار و 626 دوز رسیده است.

آغاز واکسیناسیون کودکان ۹ ساله و بالاتر در استان اردبیل 

این مسئول گفت: از امروز شنبه ۹ بهمن ماه و همزمان با سراسر کشور، واکسیناسیون کودکان ۹ ساله و بالاتر در استان اردبیل نیز آغاز شد. 

وی اظهار کرد: واکسن های تزریق شده برای این گروه سنی از نوع سینوفارم و پاستوکووک بوده و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت واکسن، مشابه سایر گروه های سنی خواهد بود.

محمدیان اردی تاکید کرد: با توجه به انتشار سویه اومیکرون در استان، از عموم هم استانی درخواست می شود ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده صحیح از ماسک باکیفیت، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها و رعایت فاصله اجتماعی، در تزریق واکسن خصوصا دوز سوم مشارکت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز