خبرگزاری کار ایران

رودخانه شور آبیک جانی دوباره گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۷۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: با توجه به پیگیری و دستور قضایی جهت باز گشایی رودخانه شور(شهر آباد)، مامورین اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک با تیم بازگشایی رودخانه‌های اداره آب منطقه‌ای قزوین اقدام به بازگشایی رودخانه کردند.

به گزارش ایلنا، امید رحمانی عنوان کرد: با عنایت به گزارش اولیه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک مبنی بر مسدود کردن رودخانه شور (شهر آباد) توسط کشاورزان، پس از اخذ دستور قضایی از ریاست دادگاه عمومی بخش بشاریات نسبت به بازدید مشترک ادارات محیط زیست جهاد کشاورزی و منابع آب منابع طبیعی و مامورین انتظامی خاکعلی اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: پس از اخذ دستورات لازم و هماهنگی‌های انجام شده با حضور مامورین اجرایی ادارات حفاظت محیط زیست، امور آب منطقه‌ای استان و پاسگاه انتظامی خاکعلی مسیر رودخانه بازگشایی شد.

وی ادامه داد: این مهم می‌تواند در راستای احیا دشت الله آباد و تالاب یعقوب آباد و در نهایت جلوگیری از انتشار ریزگرد،  نقش بسازی داشته باشد.

رحمانی با اشاره به اینکه آب شهرستان از این رودخانه‌ها تأمین می‌شود، گفت: این رودخانه‌ها با رسوب‌گذاری در کم آبی شهرستان کمک می‌کنند تا مزارع ما به کم آبی مبتلا نشود ولی برداشت‌های بی رویه کف رودخانه را پایین برده و ریشه گیاهان به آب نمی‌رسد و این بر خلاف تلاش محیط زیست است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز