خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفت و گو با ایلنا :

کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت بحرانی اُمیکرونی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بحرانی بودن استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت شیوع اُمیکرونی خبرداد.

"پرویز یزدان پناه " در گفت و گو با ایلنا از یاسوج گفت: متاسفانه شیوع بیماری اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد روند و شتاب صعودی چشمگیری بخود گرفته و باید گفت که اکنون شرایط این استان شرایط حاد، بحرانی و خطرناک است.

وی افزود: چهار شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ شیوع کرونا زرد شده و مردم باید حتماً از ماسک‌های با کیفیت استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید براینکه آژیر خط اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد بصدا درآمده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و باشت از لحاظ رنگبندی کرونایی در وضعیت زرد قرار گرفته‌ اند و مابقی شهرستان‌ها همچنان به رنگ آبی هستند.

یزدان پناه گفت: وضعیت استان بشدت شکننده شده و احتمال تغییر وضعیت رنگ شهرهای زرد به نارنجی هر لحظه وجود دارد.

وی با تاکید براینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این ویروس باید پای کار بیایند، اظهارداشت: آمارها در برخی از کشورها از جمله فرانسه نشان می‌دهد کشندگی این ویروس چندین برابر سویه دلتا است و روی سطوح و پوست انسان ماندگاری بالایی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مقاومت ویروس اُمیکرون در مقابل واکسن را بسیار بالا دانست و یادآورشد:  واکسیناسیون افراد ۹ تا ۱۲ سال با رضایت والدین صورت می‌گیرد و تزریق واکسن برای این قشر در استان آغاز شده است.

یزدان پناه از مردم خواست از شرکت در هر گونه تجمعی خودداری کنند زیرا سرعت انتشار این ویروس بسیار بالا است.

 تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۷۸ نفر کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده‌اند که ۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بهبود یافته کامل هستند.

۳۸۵ هزار تست کرونا در استان تاکنون انجام شده است و در روز گذشته ۳۵۳ نمونه گرفته شد که ۳۰ درصد موارد مثبت بودند و آمار روز گذشته حاکی از افزایش ۲ برابری مبتلایان داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز