خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

الحاق یک شهر ، یک شهرک و هفت روستا به یاسوج

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۲۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از الحاق یک شهر و هفت روستا به شهر یاسوج براساس طرح جدید جامع شهری خبرداد.

پژمان نیک اقبالی در گفت و گو با ایلنا از یاسوج با تشریح دلایل این الحاق، اظهار داشت: طرح جامع یاسوج بدلیل افزایش جمعیت حاشیه ای و روستاهای اطراف، نیاز به بازنگری اساسی داشت که با بازنگری جدید، یک شهر و هفت روستا به محدوده جغرافیایی شهر یاسوج افزوده می شود.

وی گفت: با الحاق بعضی از محدوده های موجود به شهر یاسوج مثل شهر مادوان و روستای مادوان سفلی، بلهزار و مهریان در قسمت شمال غربی و در قسمت جنوبی هم روستاهای سرآبتاوه، تلخسرو، سِروَک، شهرک ولایت، پادگان قدس، جمعیت موجود شهر یاسوج به حدود ۲۵۰ هزار نفر می رسد..

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: روستاهایی که به شهر یاسوج ملحق شده‌اند تنها با نقشه مصوبه طرح هادی الحاق شده و خارج از طرح هادی آنها هیچ‌گونه تغییری فعلاً داده نشده است.

نیک اقبالی افزود: در آینده با ارتقای درجه شهرداری یاسوج و تاسیس شهرداری‌های نواحی و مناطق چندگانه یاسوج، قطعاً این شهر، یک شهر با مدیریت جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه در طرح تفضیلی قطعاً طرح هادی روستاها با یک درجه ارتقا به طرح جامع تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: نکاتی که باید برای افق توسعه شهری، دسترسی ها، مراکز خدماتی و مراکز پشتیبانی در نظر گرفته شده در طرح تفصیلی شهر جانمایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز