خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد؛

آمادگی بهره برداری از 8 طرح آبخیزداری در مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۹۰

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 8 طرح آبخیزداری در استان مرکزی آماده بهره‌برداری است. برای اجرا و بهره‌برداری از این طرح‌ها، 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی افزود: این طرح ها شامل بهره‌برداری از 2 طرح بند خاکی در شهرستان خمین، پخش سیلاب در شهرستان زرندیه، طرح آبخیزداری بند خاکی قزل چشمه در شهرستان ساوه، بند خاکی پخش سیلاب شانق در شهرستان دلیجان، عملیات مرمت بند خاکی قلعه چی در شهرستان شازند و مرمت بند خاکی قانیاروق در شهرستان اراک است. 

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها یک میلیون و 200 هزار متر مکعب به حجم ذخیره سازی و کنترل روان‌آب‌های استان مرکزی برای تغذیه مصنوعی سفره‌های زیر زمینی و قنات‌های استان افزوده شده‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ظرفیت ذخیره سازی و کنترل روان‌آب توسط سازه‌های آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی این استان در هر بار آبگیری به 89 میلیون متر مکعب افزایش یافته‌ است.

عظیمی تصریح کرد: با توجه به بارش های اخیری که در سطح استان مرکزی انجام شده است، تاکنون 40 درصد از ظرفیت سازه‌های منابع طبیعی در استان آبگیری شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز