خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان در گفت وگوی تصویری با رئیس جمهور:

استان همدان در 15 روز گذشته فوتی کرونا نداشت/ قدردانی رئیس جمهور از استاندار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۸۰

استاندار همدان گفت: آمار روزانه فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان طی ۱۵ روز گذشته صفر بوده هر چند که وضعیت رنگبندی در بیشتر شهرهای استان زرد شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در ستاد مقابله با کرونا استان همدان که به صورت  ارتباط زنده تصویری با ستاد ملی و استانهای سراسر کشور برگزار شد، افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته، شهرستان‌های استان همدان به‌ جز بهار و اسدآباد، از وضعیت آبی به زرد تغییر یافته است.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان همدان در زمینه همه‌گیری کرونا، اظهار داشت: آمار مراجعان سرپایی با علائم مشکوک کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۲ برابر افزایش یافته و به ۴۰۲ نفر رسیده است. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: تعداد بیماران بستری مشکوک و قطعی در بخش عادی و ویژه نیز ۲ برابر شده و به ۶۱ نفر رسیده است. 

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری در  بیمارستان‌های استان ۲۴۴ نفر و از این تعداد ۲۴ نفر کرونا مثبت قطعی هستند. 

به گفته وی، از نمونه‌گیری‌های صورت گرفته، ۶۳ نفر مبتلا به اُمیکرون شناسایی شده است که یک نفر بستری و ۶۲ نفر سرپایی مرخص شده‌اند.  

استاندار همدان با بیان اینکه در مجموع ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است‌ افزود: نزدیک به ۹۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دُز اول، ۸۰.۱ درصد نوبت دوم و ۲۴.۱ درصد نوبت سومِ واکسن کرونا را در استان همدان دریافت کرده‌اند. 

قاسمی فرزاد تصریح کرد: از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان، میزان استفاده از ماسک بیش از ۶۵ درصد، بهداشت و حفاظت فردی ۷۶ درصد و نصب دستگاه تهویه مناسب در اماکن نیز به ۶۶ درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه تهویه هوا برای مدارس استان تهیه که از این تعداد تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ دستگاه در کلاس‌های درس نصب و راه‌اندازی شده و نصب یک‌هزار دستگاه دیگر نیز در حال انجام است.

استاندار همدان با بیان اینکه اقدامات لازم برای بهره گیری از ظرفیت رسانه ها به خصوص صدا و سیمای مرکز استان و فضای مجازی برای آطلاع رسانی و اقناع‌سازی مردم انجام شده است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های محلی، فضای مجازی، ائمه جمعه و جماعت و حوزه‌های علمیه نیز دراین زمینه بسیار کارآمد بوده است. 

قاسمی فرزاد گفت: ۸۰ نفر کادر رسمی سپاه که دوره های آموزش پرستاری را فرا گرفته اند در طرح شهید سلیمانی مشارکت دارند و اکنون بیش از ۲۳۰ نفر از بسیجیان آموزش دیده نیز در اجرای این طرح فعال هستند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به اینکه شیوع سویه اومیکرون در جهان و به دنبال آن کشور و استان همدان در حال افزایش است، گفت: مردم باید رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های ستاد استانی را جدی گرفته و از عادی‌انگاریِ شرایط نیز پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در راستای ارتقای ایمنی جامعه برای تزریق واکسن کرونا اهتمام ویژه داشته باشند، افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، اصناف و اتحادیه‌ها باید از ارائه خدمت‌ به افرادی که ماسک ندارند، خودداری کنند. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه کارکنان دستگاه های اجرایی نیز باید برای ارتقای سطح ایمنی جامعه حتما نسبت به تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند، تصریح کرد: از ظرفیت معتمدین، ائمه جمعه و جماعت، هنرمندان و ورزشکاران استان برای ترغیب مردم به تزریق واکسن استفاده شود. 

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۱۹۵ نفر بازرس فعال در سطح استان مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: وحدت، انسجام و هماهنگی خوبی در سطح استان در بین مجموعه عوامل و دست‌اندر کاران این بخش برقرار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز