خبرگزاری کار ایران

بیش از ۲۰۰۰ نفر در بخش سردخانه های آذربایجان غربی اشتغال دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۲۸

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از فعالیت ۲هزار و ۲۶۰ نفر در ۴۵۲ واحد سردخانه ای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نادر رحیمی در سی و سومین جلسه قرار گاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با موضوع ساماندهی و مدیریت ظرفیت سردخانه های استان ا اعلام این خبر افزود: برای ۱۴۱ سردخانه در استان جواز تاسیس صادر شده است که با اغاز به کار انها برای یکهزار و ۳۱۷ نفر نیز اشتغال زایی می شود.

وی ادامه داد: این آمار فقط متعلق به سردخانه هایی هستند که جهاد کشاورزی مجوز صادر است و آمار سردخانه هایی که سازمان صمت برای انها مجوز صادر کرده است، درج نشده است.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر صدور موافقت اولیه برای تاسیس سردخانه براساس تصمیم شورای برنامه ریزی استان ممنوع بوده و یا با محدودیت انجام می شود.

وی بیان کرد: مشکلات سردخانه های استان توسط مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی احصا شده و در راستای حل و رفع مشکلات هدفگذاری شده است.

رحیمی ادامه داد: پراکنش نامناسب، مستهلک بودن تجهیزات برخی سردخانه ها، به روز نبودن سیستم‌های تجهیزات سردخانه‌ای و کمبود سردخانه‌های زیر صفر درجه از مواردی است که نیازمند بررسی و برنامه ریزی است.

وی با اشاره به راهبردهای سازمان در این زمینه گفت: جلوگیری از خام فروشی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر که از اولویت های وزارت متبوع و همچنین مقام عالی استان هم می باشد، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی با رویکردهای مختلف از جمله تولید محصولات فرآوری شده با مزیت اقتصادی و صادراتی ، توسعه کشت محصولات کم اب بر از جمله انگور و گیاهان دارویی و بهره گیری از تکنولوژیهای نوین از اهم این موارد است.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از فعالیت ۲هزار و ۲۶۰  نفر در ۴۵۲  واحد سردخانه ای استان خبر داد و گفت: با افزایش صدور جواز تاسیس سردخانه در استان این میزان اشتغال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رحیمی اظهار کرد: توسعه ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه های اتمسفریک و سردخانه های زیر صفر درجه، بازسازی و نوسازی واحد های سردخانه‌ای، پیگیری موضوع معرفی صنایع تبدیلی غذایی جدید توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان نیز از راهبردهای مد نظر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز