خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله حسینی همدانی:

مصلی کرج، خانه گرم بی‌پناهان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۹۹۵

امام جمعه کرج با توجه به فصل سرما و گرفتاری‌هایی که سرما در بین مردم در جامعه ایجاد می‌کند گفت: بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه‌هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، لذا قسمتی از مصلی، گرمخانه بی پناهان می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، آیت‌الله حسینی همدانی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه هشتم بهمن‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج بابیان اینکه امروز به‌شدت زیر بمباران شبهات و تحریفات و شایعه‌پراکنی و دروغ‌سازی‌ها هستیم و راهکار همان است که حضرت آقا مدتی است روی آن تأکیددارند یعنی «جهاد تبیین» است، گفت: همه به‌اندازه خودشان باید جلوی تحریف واقعیات را بگیرند. در این جشن‌ها باید یاد و خاطره کسانی که حبس و زندان و شکنجه و تبعید شدند و بخصوص شهدای انقلاب و ایثاری که خانواده‌های آنان و فعالان آن دوره کردند را زنده نگهداشت و با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کرد و عهد دوباره بست. برگزاری جشن‌ها باید مردمی و باسلیقه خودشان برگزار شود و تا می‌شود باید نوجوانان و جوانان حضور پررنگ‌تر و فعال‌تری داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه نباید به دشمنان انقلاب فرصت بروز کینه‌هایشان را داد که اگر کوچک‌ترین فرصت و روزنه‌ای ببینند برعلیه اسلام و انقلاب اقدام می‌کنند، یادآور شد: خودتان شاهد حرکت‌های مذبوحانه آنان هستید. یک روزنه پیدا کنند و یک فرصت چندثانیه‌ای پیدا کنند سریع زهر خودشان را می‌ریزند. گمان می‌کنند باور و اعتقاد مردم را می‌توانند با چند لحظه و صحنه خدشه‌دار بکنند که هرگز این‌طور نیست.

باید مواظب بود و دست نفوذی‌ها را قطع کرد

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه باور مردم تغییر نمی‌کند اما دچار خدشه می‌شود؛ و آن‌وقتی است که ببینند آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی فراموش و شعارهای اولیه انقلاب نادیده گرفته می‌شود، گفت: عده‌ای با عملکرد غلطشان به‌جای اینکه امیدآفرینی کنند مردم را مأیوس می‌کنند. باید مواظب بود و دست نفوذی‌ها را که قبلاً رهبر معظم انقلاب خطر آن‌ها را تذکر داده بودند را قطع کرد.

وی بابیان اینکه گاهی نفوذی کاری می‌کند که آنچه مطلوب اوست را افراد موجه و مورد اعتماد بگویند، گفت: اگر به سخنان رهبری توجه نکنیم و با بیانات صریح ایشان در موارد خاص سلیقه‌ای رفتار کنیم، یا احترام لازم نسبت به جایگاه تعریف‌شده ولی جامعه را نداشته باشیم و خود ما قبل از دشمن، با بی‌توجهی به حرف و دستور ولی بی‌احترامی کرده باشیم، یعنی به دشمن فرصت داده‌ایم که اقدام کند و او را گستاخ کرده‌ایم که به ارزش‌ها بی‌احترامی کند.

باید طبق شاخصه‌ها و الگوها عمل کنیم

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه عده‌ای توجه ندارند که سرشاخه نشسته‌اند و بن می‌برند و متأسفانه صداهایی هم که می‌توانند بلند باشند و با فریادشان روشنگری کنند و جلوی انحراف و تحریف را بگیرند با حرف‌های ظاهر شیرینی که باطنی از حنظل دارد جلوگیری می‌کنند، گفت: باید طبق شاخصه‌ها و الگوها عمل کنیم و الا برای ما هرروز مسئله‌ای درست می‌کنند و سر ما را گرم می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه سبک زندگی اسلامی را جدی بگیرید و جدی بگیریم که گفته رهبر فرزانه ماست، تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی را ترویج و تبلیغ کنیم و خودمان عامل باشیم. من یک عبارت از سیدنا القائد می‌خوانم توجه کنید حضرت آقا چه فرمودند: «مردم ما باید چشم و گوش خود را باز کنند برگشت به سمت فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه انقلابی و اسلامی ما محال و ممنوع است. ملت و مسئولان انقلاب ما ممکن نیست اجازه دهند تا مجدداً رفتار و زندگی مردم به سمتی رود که فرهنگ فاسد غرب تزریق کرده بود؛ و آن را به‌زور به این ملت تحمیل نموده بود.» این را به‌صورت کلی گفتم و نمی‌خواهم مصداقی برای آن بیان کنم.

قصد داشتند با بهانه‌تراشی‌هایی جلوی صعود تیم ملی را بگیرند

وی در ادامه افزود: گاهی بعضی‌ها به بعضی مسائل اعتراض می‌کنند که ظاهر این اعتراض خوب است اما نمی‌دانند مفسده‌ای را همان کار از بین برده است. باید خیلی زیرک و با توجه بود. البته در جریانات اجتماعی که گوشه‌ای از آن به مسائل بین‌المللی گره می‌خورد باید با زیرکی بیشتر عمل کنیم که دولت محترم در این زمینه توجه لازم را دارد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز ادامه داد: در همین مسئله فوتبال و صعود به جام جهانی که جای تبریک دارد، قصد داشتند با بهانه‌تراشی‌هایی جلوی صعود را بگیرند که موفق نشدند که باتدبیری که شد این اتفاق افتاد. باید مواظب بود که خدای‌نکرده در زمین دشمن حرکت نشود؛ اما در مسائل غیر این موارد باید دقت کنیم که با دست خودمان زمینه انحراف جامعه را فراهم نکنیم. این صعود را هم که جای خوشحالی دارد و مردم را خوشحال کرد به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنیم.

موضع ایران در مذاکرات تغییری نکرده است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به مذاکرات و اظهارت پیرامونی آن، گفت: موضع ایران دراین‌باره تا آنجا که بنده می‌دانم تغییری نکرده از اول شرط این بود که تحریم‌ها برداشته شود بعد مذاکره شود و تا امروز هم همین بوده و تغییری نشده؛ اما طرف مقابل دست‌وپا می‌زند که مسیر را تغییر دهد.

مصلی خانه گرم بی‌پناهان می‌شود

وی در خاتمه با اشاره به نکته استانی تصریح کرد: با توجه به فصل سرما و گرفتاری‌هایی که سرما در بین مردم در جامعه ایجاد می‌کند که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه‌هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفته‌شده بود و الآن قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا می‌کنیم که ان‌شاءالله آنجا را فراهم کنند و به‌صورت گرمخانه درآورند. در طول شبانه‌روز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز