خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت:

مدارس پویا در دهه فجر افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۹۴۴

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: در دهه مبارک فجر ۳۰ مدرسه پویا در استان قزوین افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۹ مدرسه پویا در استان فعال است و ۳۰ مدرسه هم تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیون تومان در مرحله اول تخصیص داده شده و جهت تجهیز کامل مدارس یک مرحله دیگرهم اعتبار موردنیاز می‌باشد که در برنامه‌های مالی سال آینده دیده شده است.

اضغری افزود: مدرسه پویا در راستای ارتقای سواد حرکتی و شاداب سازی دانش‌آموزان و بهره‌مندی همه فضای مدرسه اجرا می‌شود. این طرح پس از اجرای طرح حیاط پویا که ایجاد نقوش رنگی در حیاط مدرسه برای تبدیل حیاط مدرسه به فضای تحرک و فعالیت بدنی بیشتر بود، اجرا شد.

به گفته او، ایجاد نشاط، شادی و تحرک، استعدادیابی دانش‌آموزان، افزایش آمادگی جسمانی و جلوگیری از افزایش وزن دانش‌آموزان و کم تحرکی، نهادینه کردن فرهنگ سواد حرکتی از دیگر اهداف اجرای طرح مدارس پویا است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از تهیه ۷ هزار دستگاه تهویه هوا برای کلاس‌های درس با هماهنگی سایر سازمان‌های استان خبر داد.

به گفته اصغری، در جلسه هشتصد و چهل و سوم شورای عالی انقلاب فرهنگی محاسبه سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در تعیین سرنوشت کنکور مصوب شد.

با این مصوبه ۶۰ درصد معدل دوره دبیرستان برای دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارند و محتوای کنکور سراسری نیز تنها به دروس تخصصی تعلق پیدا می‌کند و تأثیر دروس عمومی در امتحانات دوره متوسطه نمایان خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز