خبرگزاری کار ایران

استاندار:

اُمیکرون کهگیلویه و بویراحمد را فرا می گیرد/ کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۶۸۰

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که اُمیکرون بزودی سر اسر این استان را در می نوردد و شیوع این بیماری بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سیدعلی احمدزاده " در نشست اضطراری ستاد کرونا با اشاره به برخی از آمارهای دانشگاه علوم پزشکی از افزایش 10 برابری بیماری اُمیکرون در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: شرایط استان بسیار خطرناک شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح جامعه و ادارات استان الزامی است.

وی با بیان اینکه شیوع امیکرون در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه برای ما بسیار نگران کننده است، خاطرنشان کرد: وضعیت اکنون به گونه ای است که از 90 تست تشخیصی کرونا، 70 نفر اومیکرون تشخیص داده شده اند و بطور حتم سرعت سرایت این سویه از سویه دلتا پنج برابر بیشتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال خارج شدن از از وضعیت آبی هستیم و به رنگ زرد نزدیک می شویم و وقتی استانی درگیر اومیکرون می گردد مراحل رنگ بندی ها بی اثر است و باید گفت به محض غالب شدن اومیکرون باید وضعیت قرمز اعلام شود

احمدزاده با اشاره به وضعیت آبی استان و عادی شدن تجمعات، اظهارداشت: در وضعیت فعلی باید از تجمعات پرهیز شود، مجالس ختم و عروسی باید کنترل و نهادهای متولی از تجمعات جلوگیری کنند.

وی گفت: این پیش بینی هست که دو هفته آخر بهمن ماه وارد پیک اومیکرون می شویم و این پیک تا بعد از تعطیلات نوروزی اداه می یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه همه دستگاه های دولتی وظیفه دارند از روز شنبه هفته آینده کنترل های لازم را برای ورود کارکنان داشته باشند و شرایط را برای دیگر کارمندان ایمن سازند، یادآورشد: مردم هوشیار باشند و از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی رعایت شود.

کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار شود

احمدزاده گفت: برای دورکاری کارمندان فعلا تصمیمی گرفته نشده، راجع به مدارس و دانشگاه ها، شرایط تحصیل حضوری تغییری نکرده و انتظار هست کلاس های درس با حداقل دانش آموز برگزار و خانواده ها رعایت کنند که دانش آموزان ماسک زدن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه جلسات اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد باید با حداقل اعضا تشکیل و جلسات با پروتکل های بهداشتی برگزار شود، خاطرنشان کرد: دادگستری و نیروی انتظامی به تجمعات ورود و کنترل کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که تا واکسن های خود را زده اند مرگ و میر بسیار پایینی داشته و کسانی که واکسن سوم خود را تزریق کرده اند بیماری بسیار سبک تری را تحمل می کنند.

احمدزاده با بیان اینکه شهرستان های بدون پزشک متخصص باید دارای پزشک شوند، تصریح کرد: در اسفندماه و تعطیلات نوروزی سال پیش رو در اوج بیماری خواهیم بود تا بتوانیم بدون تلفات جانی از این پیک عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز