خبرگزاری کار ایران

با حضور مردم و هنرمندان کرمانشاهی؛

پرتو کرمانشاهی به خاک سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۶۴۵

مراسم تشییع و خاکسپاری « علی اشرف نوبتی » متخلص به پرتو کرمانشاهی با حضور اقشار مردم ، هنرمندان و جامعه و فرهنگ و هنر استان کرمانشاه در باغ فردوس این شهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،  اقشار مختلف مردم ، جامعه فرهنگ و هنر ، برخی مسئولان فرهنگی استان ،  دوستان و آشنایان این شاعر شیرین سخن کرمانشاهی در  باغ فردوس کرمانشاه با پیکر  این شاعر بلند آوازه برای همیشه خداحافظی کردند و پیکرش  در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد . 

در این وداع باشکوه  «محمدعلی سطانی» مورخ و نویسندهٔ کُرد پژوه در باره شخصیت و سجایای اخلاقی استان پرتو کرمانشاهی سخنانی بیان کرد.

علی اشرف نوبتی متخلص به پرتو کرمانشاهی شاعر برجسته‌ای که به زبان فارسی و کُردی شعر می‌سرود، شامگاه چهارم بهمن ماه چشم از جهان فروبست و به دیدار حق شتافت.

این شاعر برجسته کرمانشاهی ششم مهر ۱۳۱۰ در این شهر دیده به جهان گشود و شب گذشته نیز در سن ۹۱ سالگی به دیار حق شتافت.

پرتو کرمانشاهی شاعر  مطرح کُرد که به دو زبان زبان فارسی و کُردی شعرهای ماندگار و زیبایی سروده است و بسیاری از اشعار کُردی او ورد زبان‌های مردم است او در تیر ماه سال ۱۳۹۸ در کنگره مشاهیر کرد، به عنوان یکی از مشاهیر کرد زبان معرفی شد.

مجموعه اشعار پرتو کرمانشاهی با نام کوچه‌باغی‌ها در سال ۱۳۷۷ به چاپ رسید، بیشتر اشعار این دیوان به صورت شعر کلاسیک و به زبان فارسی هستند اما چندین غزل کُردی نیز در انتهای کتاب به چاپ رسیده که در زمان انتشار به عنوان نمونه‌های برجسته ای از شعر کُردی کرمانشاهی مورد توجه قرار گرفتند.

پرتو کرمانشاهی سه شنبه شب گذشته در سن ۹۱ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز