خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی همدان:

ضریب پرداخت بیمه بیکاری در استان بالاتر از میانگین کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۵۱

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: ضریب پرداخت بیمه بیکاری در استان همدان نسبت به سایر استان ها بالاتر است.

به گزارش ایلنا از همدان، شهناز حمزه‌لویی در آئین تجلیل از کارفرمایان برتر حوزه کارآفرینی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی برای کارگران و کارفرمایان است و امیدواریم قدردان افرادی باشیم که برای حفظ ستون‌ سازمان زحمات زیادی کشیده‌اند.

حمزه لوئی گفت: سازمان به دوران پیری خود رسیده به‌طوری که در همدان 4 نفر بیمه‌پردازی می‌کند و یک نفر بیمه تمام دریافت می‌کند، اما در گذشته در برابر 20 نفر بیمه‌پرداز تنها یک نفر بیمه دریافت می‌کرد.

حمزه‌لوئی بیان کرد: به علاوه اینها تعدادی بیمه بیکاری در سطح کشور پرداخت می‌شود که ضریب آن در همدان نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است.

ضریب پرداخت بیمه بیکاری در استان بالاتر از میانگین کشور است

مدیرکل تامین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه باید جوابگوی مشکلات باشیم و با همه تلاش‌ها هنوز ۴۰ درصد برای رسیدن به منابع مشکل داریم و نتوانستیم افزود: در شرایط حاضر۶ هزار میلیارد تومان در ماه از سوی سازمان وام برای پرداخت مستمری‌ها دریافت می‌شود و فشار روی ماست تا توازن منابع و مصارف داشته باشیم.

بدهی 450 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

وی با تأکید بر اینکه بدهی دولت به تأمین اجتماعی 450 هزار میلیارد تومان است، گفت: ای کاش تأمین‌اجتماعی را به حال خود رها می‌کردند تا در حد تعهدات خود کار کند و هزینه‌های دیگر به عهده‌اش نباشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان افزود: قرار است امسال با ۹۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب سهام‌ بورسی و نقدی به سازمان تزریق شود که امیدواریم سال آتی خوبی را در پیش داشته باشیم.

حمزه‌لویی با بیان اینکه در استان تلاش زیادی خصوصا در حوزه گردشگری انجام داده‌ایم عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۶۷۷ کارگاه فعال ثابت و ۲ هزار و ۵۳۰ کارگاه پیمانکاری وجود دارد که اگر غیرفعال‌ها را هم نام ببریم ۴۰ هزار مورد هستند که امیدواریم همه روزی فعال شوند.

وی گفت: در استان 40 هزار کارگاه داریم که 19هزار و 677 کارگاه فعال ثابت داریم و امیدوارم روزی همه این کارگاه‌ها فعال شوند.

حمزه‌لوئی ادامه داد: از جمعیت یک میلیون و 737 هزار جمعیت استان 252 هزار نفر بیمه‌شده و 783 هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 3 درصد به بیمه‌شده‌ها اضافه شده که این عدد تا پایان سال به 6 درصد خواهد رسید، افزود: جمعیت بیمه‌پرداز در استان 10درصد از میانگین کشور پایین‌تر است که با وجود بیمه‌هایی همچون بیمه دانشجویی، زنان خانه‌دار و... امیدواریم با تلاش و هم‌راستایی بیشتر بتوانیم تعداد بیمه‌پردازان را بالاتر ببریم.

حمزه‌لویی در پایان با تقدیر از ۶ کارفرمای نمونه استان گفت: البته از نظر ما تمام کارفرمایان نمونه هستند چراکه در شرایطی که هزینه تولید بالاست فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز