خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان‌های لرستان :

شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره‌ای اندیشیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۴۸

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا، مجید کشوری روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست بهزیستی لرستان، با اشاره به نتیجه تحقیقات انجام شده، اظهار کرد: بیش از نیمی از محکومان به حبس، پس از خروج از زندان دوباره مرتکب جرم می‌شوند و این در حالی است که باید برای شرایط زندانی پس از رهایی از زندان هم چاره‌ای اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: لذا ما در مراکز خود با آموزش و حرفه‌آموزی به زندانی‌ها آن‌ها را برای زندگی پس از آزادی آماده می‌کنیم.

همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی لرستان نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمات اجتماعی، جایگزینی مناسبی برای مجازات حبس و زندان است، اظهار کرد: یکی از هدف‌های مجازات زندان، اصلاح مجرم است.

وی تصریح کرد: اما به دلایل اجتماعی پس از آزادی، همچنان به‌نوعی این تنبیه ادامه دارد، خصوصاً در شهرها و محیط‌های کوچک، این فشار آن‌قدر زیاد و پررنگ است که فرد زندانی پس از آزادی بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی به‌ویژه فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهد درنتیجه این فقط زندانی نیست که تنبیه می‌شود بلکه خانواده وی نیز متحمل فشارهای روانی، اجتماعی و اقتصادی می‌شوند.

سرپرست بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: به همین منظور استفاده از مجازات‌های جایگزین می‌تواند عواقب و آسیب‌های زندان را به حداقل برساند.

گفتنی است، در این دیدار بر لزوم همفکری، تعامل، تفاهم و تبادل‌نظر و تجربیات دوسویه تأکید شد و ضرورت تأسیس یک مرکز مشاوره در راستای کمک به خانواده زندانی‌ها در اداره زندان‌ها استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز