خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های کاربردی ومهارتی نقش مهم در ایجاد اشتغال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۳۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: جهاد دانشگاهی با ارائه آموزش‌های کاربردی ومهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد.

به گزارش ایلنا، احمدرضا دالوند روز چهارشنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی و مرکز درمان ناباروری این نهاد با اشاره به معضلات بیکاری استان ، اظهار کرد: متاسفانه در این راستا، استان آخر هستیم و با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی لرستان ظرفیت‌های خوبی دارد می تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال داشته باشد و با ارائه آموزش‌های کاربردی به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مهارت لازم را به آنان ارائه تا بتوانند این نقیصه را برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان  با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی کارهای بنیادی علمی و جهادی را انجام می‌دهد، افزود: کارهایی که سایر دستگاه‌ها جرات انجام آن را ندارند، این نهاد ورود پیدا کرده و آنها را محقق کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اقدامات بنیادی علمی و جهادی را انجام می‌دهد و ظرفیت مطلوبی در حوزه اشتغالزایی دارد کرد: اگر می‌خواهید کار اساسی در جهاد دانشگاهی انجام شود نباید خود را معطل بخشنامه‌ها و بروکراسی کنید بلکه باید کارها را با قدرت انجام و به عنوان پایلوت و الگو در کشور مطرح شویم.

دالوند اضافه کرد: اگر می‌خواهید کار اساسی در جهاد دانشگاهی انجام شود ضرورت دارد ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را در قالب بخش‌نامه و فراخوان به دستگاه‌های اجرایی اعلام و با دسته‌بندی نیازهای دستگاه‌های اجرایی روی آنان مانور داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری توسط جهاد دانشگاهی در استان کار ارزشمندی بوده چرا که منجر به کاهش هزینه تردد و اسکان افرادی که برای درمان به کلانشهرها مراجعه می‌کردند شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی باید گسترش و ارتقا یابد، تصریح کرد: در این راستا باید از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در قالب یک سری تفاهم‌نامه‌ها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: کارهایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند انجام دهد در یک بازه زمانی جمع‌بندی و به دستگاه‌ها فراخوان داده شود.

دالوند اظهار کرد: ضرورت دارد در قالب چندین پروژه که در لرستان لاینحل مانده بسته‌ای طراحی و به نتیجه برسانیم و قطعاً این کار بزرگی است و می‌توان با اجرای این برنامه‌ها ماهیت جهاد دانشگاهی را آنگونه که شایسته است برای استان نشان دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز