خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات استان:

ایستگاه‌های پیش آگاهی جهت رصد آفات کشاورزی در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۵۲۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برپایی کارگاه آموزشی برای برپایی و اجرای چهار ایستگاه پیش آگاهی آفات برای نظارت بر ۷ هزار هکتار از مزارع گندم، کلزا، سبزی و صیفی و باغات انگور، زیتون، گلابی، پسته و همچنین گلخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یوسف درخشان با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی جهت تهیه مدل پیش آگاهی با استفاده از درجه حرارت موثر روزانه با نصب دیتالاگر و تله برگزار شد که یکی از اهداف آن مبارزه با خوشه خوار انگور، چوبخوار پسته، مگس زیتون و کرم سیب بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اجرای مدیریت تلفیقی آفات و تعیین زمان مناسب سمپاشی در راستای تولید محصول سالم از طریق کاهش مصرف سموم شیمیایی، از مزایای برپایی ایستگاه‌های پیش آگاهی است که با عقد قرارداد با ۸ کلینیک گیاهپزشکی و ۲۴ کارشناس از اواسط اسفند در استان اجرایی خواهند شد.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح و با تعیین زمان مناسب سمپاشی و گسترش مدیریت تلفیقی آفات و انتخاب آگاهانه روش‌های کنترلی آفات، تعداد دفعات سمپاشی حداقل ۲ تا ۳ نوبت کاهش می‌یابد که منجر به تولید محصول سالم و بدون باقیمانده سموم خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: اعتبار این طرح به میزان ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات یارانه ملی پراخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز