خبرگزاری کار ایران

 رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه:

واکسیناسیون کودکان کرمانشاهی از شنبه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۶۹

 رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: واکسیناسون کودکان 9 تا ۱۲ سال از روز شنبه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا با اشاره به ابلاغ شروع واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله کشور گفت: از روز شنبه(9 بهمن) واکسیناسیون کودکان این رده سنی در مراکز واکسیناسیون استان آغاز می شود.

شکیبا گفت: نوع واکسن مورد استفاده برای کودکان "سینوفارم" و "پاستوکووک" خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه جمعیت کودکان 9 تا 12 ساله استان را نیز 86 هزار و 200 نفراعلام کرد.

شکیبا با اشاره به تزریق واکسن کرونا برای کودکان در بیش از 30 کشور جهان، گفت: در برخی از این کشورها حتی کودکان سه تا پنج سال هم واکسینه می شوند.

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه با اشاره به خطرات سویه جدید "اُمیکرون" برای کودکان گفت: کرونا با جهش هایی که پیدا کرده هم اکنون بیشتر رده های سنی پایین تر را تهدید می کند.

وی افزود: این سویه جدید می تواند برای کودکان خطرناک باشد و در همین راستا توصیه می شود که حتما والدین نسبت به واکسیناسیون کودکان خود اقدام کنند.

شکیبا تاکید کرد: همه افراد در برابر کرونا تنها دو سلاح برای استفاده دارند که یکی از آنها واکسیناسیون است.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون، یکی دیگر از سلاح های مهم در برابر کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل های بهداشت بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز