خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکسیناسیون کودکان قزوینی از شنبه آغاز می‌شود/ 70 درصد تست‌های کرونا در قزوین اُمیکرون هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۰۱

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: واکسیناسون کودکان 9 تا 11 سال از روز شنبه همزمان با سراسر کشور در استان قزوین آغاز می‌شود.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان در استان گفت: در مجموع حدود 140 هزار کودک 5 تا 11 سال در استان قزوین هستند که حدود 40 هزار نفر آن‌ها 5 تا 11 سال هستند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در مرحله اول واکسیناسیون کودکان 9 تا 11 سال انجام می‌شود و دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: واکسیناسون کودکان در تمام مراکز واکسنِ موجود انجام می‌شود و باتوجه به اینکه رضایت والدین شرط اصلی واکسیناسیون است از خانواده‌ها درخواست داریم با درنظر گرفتن افزایش میزان اُمیکرون و تاثیر واکسن در جلوگیری از ابتلا به آن همکاری لازم را داشته باشند.

فیض اللهی درباره میزان مبتلایان به اُمیکرون در استان گفت: درحال حاضر بیش از 200 بیمار مبتلا به اُمیبکرون به طور قطعی در استان شناسایی شده و به طور کلی 70 درصد تست‌های کرونا را افراد مبتلا به اُمیکرون تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز