خبرگزاری کار ایران

افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۲۲ روستای کرمانشاه در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۶۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۲۲ روستای استان در دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، علیرضا کاکاوند در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای شرکت آبفا استان کرمانشاه در سال آینده یک هزار ۳۷۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.

وی در رابطه با آب روستایی گفت: در تابستان سال جاری حدود ۴۶۰ روستای استان دارای تنش آبی بودند که این روستاها جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر را در خود جای داده اند که با اقدامات مناسب درصدد کاهش این تعداد روستا می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد؛ طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی توافق شده است تا عملیات آبرسانی به ۳۵۰ روستا انجام شود که قرار است تا پایان سال عملیات آبرسانی ۶۵ روستا به پایان برسد.

وی افزود: در دهه مبارک فجر عملیات آبرسانی به ۱۲۲ روستا افتتاح خواهد شد و عملیات کلنگ زنی ۱۶۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد که اشتغالزایی نیز در این زمینه انجام می شود.

کاکاوند تاکید داشت: کلنگ زنی مدول دوم تصفیه خانه فاصلاب شهر کرمانشاه طی ماه آتی به زمین زده خواهد شد که این پروژه یکی از نیازها و خواسته های اصلی مردم است.

وی ادامه داد: در حوزه آب شهری نیز در سال جاری ۴۹ حلقه چاه حفر شده است که تا پایان سال این مقدار به ۷۰ حلقه خواهد رسید تا مشکل آب شهرها به حداقل برسد.

مدیرعامل آبفا استان گفت: در شهر کرمانشاه با مشکل کم آبی مواجه می باشیم که قابل حل بوده اما مشکل به پروژه خط سد گاوشان بر میگردد که تاکنون این پروژه به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

وی افزود: با حفر ۳۰ حلقه چاه دیگر در شهر کرمانشاه مشکل کم آبی این شهر مرتفع خواهد شد که البته این حفر چاه ها جدای از پروژه خط گاوشان است.

کاکاوند بیان کرد؛ حدود ۷۰۰ لیتر از آب خط سد گاوشان در حال حاضر کم شده است و قرار بر این است با همکاری آب منطقه ای استان تا پایان سال تعمیر این خط اصلاح شود و این پروژه تکمیل شود تا مشکل کم آبی استان مرتفع شود.

وی ادامه داد؛ در حال یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه آب در استان وجود دارد که ۳۰۰ کیلومتر آن فرسوده بوده و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و حدود ۷۰۰ کیلومتر آن بیش از ۲۰ سال عمر دارند.

مدیرعامل آبفا استان بیان داشت: طی سال جاری حدود ۷۵۰ کیلومتر از شبکه آب استان نشت یابی شده است و حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب نیز شستشو داده شده است.

وی افزود: تعداد انشعابات غیرمجاز در شهر کرمانشاه زیاد بوده به طوری که فقط در مسیر جاده سنندج فقط ۷۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

کاکاوند تاکید داشت: شناسایی و جمع آوری انشعابات غیر مجاز در استان در دستور کار قرار دارد و این کار به تازگی با قوت بیشتری شروع شده و تا جمع آوری آن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز