خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

هوشمندسازی از اولیت‌های بودجه 1401 شهرداری قزوین است/ تصمیم برای عدم چاپ پیام شهر برای استفاده از فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۲۰

شهردار قزوین گفت: هوشمندسازی از مواردی است که در بودجه 1401 در نظر گرفته شده و 57 پروژه هوشمندسازی طراحی شده است که تصمیم‌گیری برای عدم چاپ نشریه پیام شهر و وارد شدن به فضای مجازی از جمله آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی صباغی در جلسه تقدیم بودجه 1401 به شورای شهر که شب گذشته در صحن علنی شورا برگزار شد، گفت: در تدوین لایحه بودجه 1401 سند شچم انداز، برنامه پنج ساله دوم و اسناد بالادستی مد نظر قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم با کار جدی و تحولی در سال آینده کاستی‌های گذشته را رفع کنیم.

شهردار قزوین ادامه داد: داشتن رویکرد درآمدزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت آن مد نظر ما است و در این راستا برای درآمد پایدار از سازمان‌های خدمات رسان کمک خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد:  تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، پرداخت بدهی به بانک‌ها و پیمانکاران و بازآفرینی شهری مناطق محروم از دیگر اولویت‌های بودجه 1401 است.

این مسئول ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیروی انسانی و تسهیلگری پاسخگویی منطقه چهار در شهرداری قزوین تاسیس شده است.

وی بیان کرد:  بودجه سال جدید با افزایش 59 درصدی 2020 میلیارد تومان است و برای درآمدهای عمومی مانند ارزش افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، کلیه عوارض‌ها و جرایم کمیسیون‌ها 54 درصد افزایش درنظر گرفته شده و مبلغ این بخش نیز 950 میلیارد تومان است.

شهردار قزوین همچنین گفت: سال آینده نیازمند کار جدی و تحولی هستیم و باید بتوانیم همه کاستی‌های گذشته را برطرف کنیم. 

وی اظهار داشت: رویکرد جدی ما استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای درآمدزایی است بنابراین باید رویکرد درآمدزایی داشته باشیم؛ در این زمینه از سازمان های خدمات‌رسان در جهت درآمد توسعه پایدار کمک گرفتیم. 

شهردار قزوین همچنین اضافه کرد: در راستای پاسخگویی سریع به شهروندان نیز یک منطقه جدید شهرداری تاسیس کردیم چرا که در یکی از مناطق شاهد افزایش تورم نیروی انسانی بودیم و با توجه به اینکه منطقه نیز بزرگتر از ۲ منطقه دیگر است پیرو نامه‌ها و مجوزات گرفته شده شهرداری منطقه چهار در جهت تسهیلگری پاسخگویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی تأسیس شده است. 

صباغی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ را با ۵۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تدوین کردیم و مبلغ آن ۲۰۲۰ میلیارد تومان است، افزود: همچنین در بخش منابع، درآمدهای عمومی شامل ارزش افزوده، فروش تراکم، تغییر کاربری، کلیه عوارض‌ها، جرائم کمیسیون‌های با ۵۴ درصد افزایش ۹۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. 

صباغی گفت: در کنار طرح های نیمه کاره، تکمیل ساختمان شهرداری نیز اولویت ما است چرا که مدیریت ما پراکنده است و دسترسی به مدیران تسهیل نشده و باید صرفه جویی در ابنیه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز