خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی شورای شهر سهند؛

لایحه بودجه شهرداری سهند تقدیم شورا شد/افزایش بودجه‌ ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۰۰۲

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر سهند، لایحه بودجه سال 1401 شهرداری شهر جدید سهند توسط شهردار تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسکو، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر سهند، لایحه بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری سهند توسط شهردار سهند تقدیم شورای شهر شد تا ضمن پایش و ارزیابی کارشناسی، تطابق آن با سیاست‌ها و برنامه‌های شورای ششم، در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

بودجه امسال شهر جدید سهند بسیار متفاوت از ادوار گذشته بوده و در ۱۰ ماهه نخست سالجاری ۱۰۰ درصد بودجه سال آینده محقق شده است.

در  بودجه ۱۴۰۱ شهرداری سهند، به تخصیص ۶۰ درصد بودجه به کارهای عمرانی و ۴۰ درصد به امورات جاری اشاره کرد.

و از دیگر ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱ می‌توان به

_سه برابر شدن بودجه‌ ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰

_توجه‌ به اقشار کم درآمد و افراد تحت‌ پوشش‌ نهادهای خاص

_توجه به معیشت کارکنان‌ شهرداری

_توجه ویژه به مبلمان شهری و فضای سبز

_توجه ویژه به سازندگان مجتمع های رفاهی از جمله‌  تالار و رستوران

_توجه ویژه به حمل ونقل شهری می‌توان اشاره کرد.

  معیشت کارکنان اولین و پر رنگ ترین اولویت شورای شهر                                                                        

علی اصغر علیزاده رییس شورای شهر سهند در این جلسه گفت: در این دوره از مدیریت شهری ،انتظارات از دکتر علایی شهردار محترم شهر جدید سهند، همانند ادوار گذشته نبوده و استقاده از نفرات باتجربه در انتصابات  اخیر امری بسیار مبارک است.

وی افزود: چکش کاری بودجه با همراهی شهردار بوده، و باید در بحث عوارض شهری بودجه سال آینده به قشرهای ضعیف جامعه توجه کرده و به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی امتیازات ویژ‌ه‌ایی مدنظر قرار گیرد.

علیزاده با بیان اینکه در بحث پروژه‌های مشارکتی شورای ششم هیچ قصوری نداشته  است،بیان داشت: اگر پروژه‌های مشارکتی شهرداری در سال های اخیر ناقص بوده است مربوط به شورا و شهردای ادوار گذشته بوده است.

وی اعلام کرد:  بحث احداث و بهره برداری  ساختمان جدید شورای شهر سهند در سال آینده باید در نظر گرفته شده و تا سال آینده شاهد افتتاح، ساختمان شورا باشیم.

علیزاده با درخواست لزوم توجه به معیشت کارکنان شهرداری اعلام کرد: سطح معیشت کارکنان شهرداری باید مشخص شده و  مشکلات معیشتی را مد نظر گرفت،اضافه کاری کارکنان  نیز بصورت منصفانه و با سطحی معین در نظر گرفته شود و معیشت کارکنان اولین و پر رنگ ترین اولویت شورای شهر خواهد بود.

 جالب ترین اتفاق بودجه بحث جایگزینی هزینه‌های عمرانی و جاری است                                             

در ابتدای این جلسه نیز علی علایی شهردار سهند پس از تقدیم لایحه بودجه، به رئیس شورا افزود: با اراده و اوج دلسوزی و همراهی اعضای شورای شهر، بودجه امسال بیش از سه برابر بودجه سال‌های گذشته بودجه مصوب شده است.

وی ادامه داد: اگر بودجه سال‌های قبل درست و منطقی بسته شده بود امروز بودجه شهر جدید سهند نیز همانند شهرهای جدید دیگر در کشور بود.

علایی خاطرنشان کرد: جالب ترین اتفاق بحث جایگزینی هزینه‌های عمرانی و جاری است و ما در این بودجه هزینه های عمرانی ۶۰ درصد و ۴۰ درصد نیز برای امورات جاری در بودجه سال آینده در نظر گرفتیم.

وی افزود: در دی ماه سالجاری ۱۰۰درصد بودجه سال آینده محقق شده است و پیش بینی می‌شود که تا سه ماه ابتدایی سال آینده  ۲۰۰ درصد بودجه محقق شود.

وی خاطرنشان کرد:  میلیارد این بودجه برای پروانه‌ها بوده و قطعا در این بودجه جای نگرانی نیست، و برای تضمین آینده این شهر باید دنبال پروژه‌های مشارکتی باشیم.

علایی در پایان خاطر نشان کرد: دهه فجر امسال در فضاسازی و اجرای برنامه‌های متنوع برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز