خبرگزاری کار ایران

بودجه ۲۲ بیلیون ریالی شهرداری یزد تحویل شورا شد/ سئوال نپرسید؛ کمیسیون ها برای پاسخ به سئوالات است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۹۵۹

بودجه ۲۲ بیلیون ریالی شهرداری یزد با راهبرد تمرکز زدایی و افزایش اختیارات مناطق شهری بر پایه سیاست محله محوری به شورا تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ابوالقاسم محی الدینی در نشست علنی صبح امروز شورای شهر یزد با بیان اینکه بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال جاری دارد اظهار داشت: این بودجه دربرگیرنده راهبردها و سیاست های شورا است و چند ویژگی کلی نیز دارد.

وی ادامه داد: اولین اتفاق بودجه این است که منطقی تر شده و از رشد غیرواقعی آن جلوگیری شده و آیتم هایی که در سال های گذشته به بودجه رشد داده از آن حذف شده و افزایش بودجه در درآمدهای کوششی شهرداری است.

شهردار یزد همچنین از جلوگیری از فروش زمین های شهرداری در بودجه خبر داد و عنوان کرد: شهرداری در بودجه سال آینده در اخذ تسهیلات نیز کاهش چشمگیری داشته و اخذ تسهیلات تنها برای پروژه های بزرگ تعریف شده است.

وی از کاهش هزینه های جاری در درآمدهای عمومی در بودجه سال آینده خبر داد و تصریح کرد: افزایش هزینه های عمرانی نیز از محل درآمدهای عمومی شهرداری پیش بینی شده است.

شهردار یزد با تاکید بر توجه ویژه به اتمام پروژه های نیمه تمام سطح شهر از سال های گذشته عنوان کرد: همچنین در این بودجه برای مدیریت بهینه آب و جداسازی آن اعتباری پیش بینی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای جاری در بودجه سال آینده نیز ۳۳ درصد افزایش یافته اضافه کرد: در تملک دارایی های سرمایه ای هم ۵۱ درصد و تملک دارایی های مالی نیز ۱۶ درصد افزایش یافته و در مجموع ۶۷ درصد به هزینه های عمرانی افزوده شده است و بودجه تملک املاک و اراضی نیز کاهش یافته است.

غلامحسین دشتی؛ رئیس شورای شهر نیز در ادامه این نشست بیان داشت: اگر اعضای شورا سوالاتی در خصوص بودجه دارند مطرح کنند تا شهردار یزد و همکارانشان پاسخگو باشند.

عزیزالله سیفی؛ نایب رئیس شورای شهر یزد هم با بیان اینکه بودجه شهرداری باید در کمیسیون های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد و بخش های مختلف شهرداری نیز باید در این کمیسیون ها پاسخگو باشند گفت: تا از لحاظ درآمدها و هزینه ها در لایحه بودجه مطمئن نشویم این بودجه تصویب نخواهد شد و روند طبیعی است که ریز کار در شورا بررسی شود.

وی با بیان اینکه کمتر از یک‌ماه برای بررسی فرصت داریم و بودجه با تاخیر چد روزه به شورا تحویل داده شد افزود: کمیسیون ها برای پاسخ به سوالات است و اعضای شورا سوالاتی را که در خصوص بودجه و جزئیات آن دارند به حضور در کمیسیون ها موکول کنند.

به گزارش ایلنا، لایحه بودجه ۲۲ بیلیون و ۲۵۵ میلیارد ریالی شهرداری برای سال آینده از سوی شهردار شهر جهانی به شورای شهر تحویل داده شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز