خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز:

قرارداد ساخت سریال احمدبن موسی (ع) در شیراز به امضا می رسد/فرش قرمز برای فیلم ۲۸۸۸ در شیراز طی جشنواره فجر

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۸۵۵

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: در دهه فجر قرارداد ساخت سریال احمدبن موسی (ع) را در شیراز به امضا می رسانیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی مشفقیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این سازمان چندکلان پروژه از جمله تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز در ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)را مدنظر  دارد، افزود:  ۲ ماه است درحال رایزینی هستیم و شورای شهر در این مسیر هم راستا بوده است .

وی با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان مبنتی بر تحول و ارتقا سطح خدمات در حوزه های مختلف شهری است، تصریح کرد:  با رونق فرهنگسراها،  سرای محله ها و ایجاد و گسترش مراکز مهارت افزایی و اشتغال در این حوزه به وظایف خود در راستای رسالت فرهنگی، ورزشی اجتماعی و گردشگری  سازمان عمل می کنیم.

مشفقیان با بیان اینکه تلاش سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بر مبنای گسترش زیرساخت فرهنگی و ورزشی در شهر شیراز است، عنوان کرد: در این راستا در دهه فجر چندین سالن ورزشی و فرهنگ سرا کلنگ زنی می شود که جهشی جدی طی چند سال اینده برای گسترش سرانه فضای فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به چالش موجود در راستای تغییر نگاه عمومی به سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری گفت: دیدی که از بیرون وجود دارد باعث شده است که برخی این سازمان را صرفا خدماتی و صرفا حامی مالی بداند که تلاش می کنیم این نگاه را به عنوان یک سازمان کنشگر در عرصه فرهنگی و اجتماعی و ورزشی تغییر دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  با اشاره به تلاش در راستای اینکه این سازمان سهم جدی در حوزه سیاست گذاری های مختلف داشته باشد، بیان کرد: از این رو حمایت خود را از سازمان ها، ان جی او و گروه های مختلف خواهیم داشت.

مشفقیان با اشاره به کاهش مشارکت مردمی با توجه به شرایط کرونا و رکود فعالیت های فرهنگی و فرهنگسرا گفت: در حال بازگشایی فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هستیم و مشارکت دادن مردم در تعریف و مدیریت رویداد در این فرهنگسراها مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه نگاه مشارکتی مردم در حوزه فرهنگ سراها و سرای محله در گذشته کمتر شده بود، خاطرنشان کرد : تلاش می کنیم که فرهنگسراها فضاهای ورزشی و ... به دست مردم اداره شود .

او همچنین به طرح احیای هویت فرهنگی و اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد اشاره و عنوان کرد: این طرح یکی از صلی ترین و مهم ترین طرح های سازمان است و امید است با اجرای آن حجم وسیعی از اسیب های اجتماعی کاهش و فرهنگ و سبک زندگی مردم را ارتقا دهیم .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در حوزه ارتقا فرهنگ شهروندی ۳ مرکز در حوزه تولید محتوا و ترویج فرهنگ شهروندی داریم ، ابراز کرد: در حوزه هایی مانند پسماند، فضای سبز، ترافیک و... تولید محتوای جدی و فرهنگ سازی نشده است و طبق برنامه ریزی ها این روند را از سنین پایین ۱۲ تا ۲۵ سال شروع می کنیم.

مشفقیان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ مکانی برای فعالیت رسمی رسانه ها  اعم از پایگاه خبری تحلیلی و خبرگزاری و... در نظر گرفته می شود، عنوان کرد:  فرهنگسرایی برای این امر اختصاص می دهیم و کافه رسانه نیز در بولوار چمران تا اردیبهشت ۱۴۰۱ در راستای فعالیت اصحاب  رسانه راه اندازی خواهیم کرد.

طرح های جدی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت محلات

وی یادآور شد: افزایش بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نشان می دهد که شورا نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد و این بودجه ۱۶۰ درصد افزایش داشته است .

مشفقیان خاطرنشان کرد: طرح های جدی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت محلاتی که بیشتر درگیر هستند مدنظر است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: یکی از طرح های دیگر که در دهه فجر به بهره برداری می رسد بلندگوهای شهری است که در پدافند غیرعامل سیل، زلزه و... در شرایطی که حتی اگر شبکه های اینترنتی قطع شده باشد در دسترس است و پخش اذان دارد  و این بلندگوها به طول ۶۸ کیلومتر است و ۸۰ درصد سطح شهر را طی ۳ فاز تا تابستان سال آینده پوشش می دهد

مشفقیان با اشاره به اینکه رویداد میدانی فصل شیدایی از  ۲ از اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۲۰ شب خواهیم داشت، عنوان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز برای سال اینده ۳۸۵ برنامه  و پروژه در حوزه های فرهنگی اجتماعی و گردشگری تعریف کرده است.

به گفته مشفقیان رسالت اصلی  سازمان پیاده کردن برنامه شهرداری شیراز در خصوص نقشه مهندسی، فرهنگی شیراز است .

فرش قرمز برای فیلم ۲۸۸۸  در شیراز طی جشنواره سینمای فجر

وی همچنین به رونمایی از فیلم ۲۸۸۸  که در جشنواره سینمای فجر نیز حضور دارد اشاره و خاطرنشان کرد: فرش قرمز این فیلم در شیراز است و با مشارکت ۵۰ درصدی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز تهیه شده است که برشی از تاریخ دفاع مقدس است.

مشفقیان با اشاره به حمایت از تیم های پایه ورزشی با اقدامات اصولی  گفت: حمایت های مقطعی از تیم های فوتبال شیرازی  کمکی نمی کند بلکه باید به تیم های پایه توجه کنیم و شهرداری در این زمینه ورود می کند و لیگ محلات در ورزش های پایه در دهه فجر راه اندازی می شود تا استعداد ها کشف و شکوفا شود.

به گفته وی یکی از مشکلات جدی این است که در استان های دیگر عزم استانی برای حمایت از تیم ها وجود دارد اما در فارس اینگونه نیست و حتی زمانی که تیم فجر و برق را در لیگ برتر داشتیم این حمایت ها متاسفانه نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز