خبرگزاری کار ایران

برای دیدن جاذبه های تاریخی قزوین یک روز کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۸۳۸

سفیر فنلاند در ایران گفت: یک روز زمان کافی برای دیدن جاذبه های پرتعداد تاریخی و گردشگری قزوین نبوده و برای این کار به زمان بیشتری نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کاری کاهیلوتو روز سه شنبه در بازدید از تعدادی جاذبه های تاریخی قزوین، این شهر را از شهرهای تاریخی و بسیار زیبای ایران توصیف کرد و گفت: گرچه سفر کوتاهی بود ولی از دیدن آثار تاریخی قزوین بسیار لذت بردم و با توجه به نزدیکی تهران به قزوین حتما دوباره به این شهر سفر خواهم کرد. 

وی ادامه داد: باید با فرصت بیشتری از جاذبه های تاریخی قزوین که از کهن شهرهای ایران به شمار می رود دیدن کرد و با آن آشنا شد.

این دیپلمات اظهار امیدواری کرد با مهار کامل کرونا و توسعه روابط میان کشورش با ایران گردشگران این کشور بتوانند به شهرهای تاریخی ایران مانند قزوین سفر کنند.

کاهیلوتو ادامه داد: مجموعه سعدالسلطنه قزوین بسیار خوب و زیبا مرمت شده و من پیش از این در کتاب لونلی پلانت (lonely planet)، راهنمای سفر به کشورهای جهان، اطلاعات این بنا را مطالعه کردم و توریستهای بسیاری نیز  در سراسر دنیا علاقه مندان به بازدید از این مجموعه تاریخی هستند.

کاهیلوتو سفیر فنلاند و هیات همراه امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهر قزوین از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، موزه مردم شناسی حمام قجر و مسجد جامع عتیق بازدید کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز