خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر رشت:

شهرداری در خرید املاک و بازگشایی معابر اولویتها را در نظر بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۸۲

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: شهرداری در خرید املاک و بازگشایی معابر اولویتها را در نظر بگیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، نوزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با حضور اعضای شورا، مدیران شهرداری و مشاورین کمیسیون برگزار شد.

در آغاز جلسه مسعود عباس‌نژاد رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک گفت: در روان‌سازی ترافیک شهر باید اهم و مهم کرد. در معضلات ترافیکی رشت، تمرکز اول ما بلوار آیت‌الله احسان‌بخش و حواشی میدان صیقلان است.

عباس نژاد در ادامه و در جواب دستور جلسه‌ای که مبنی بر بررسی تملک و بازگشایی خیابان سعدی به میدان سرگل بود اظهار داشت: باید در شروع اجرای هر پروژه، به توجیه و اطمینان از کارآمد بودن آن توجه کرد.
 
وی تاکید کرد: ما عقیده داریم با توجه به محدودیتهای بودجه‌ای، باید خرید املاک توسط شهرداری هدفمند و طبق اولویتها اجرا شود.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک توضیح داد: منطقه پیشنهاد شده در مسیر خیابان سعدی به میدان‌سرگل، ملزم به خرید حدود ۹۷ ملک است که هزینه بالایی برای شهرداری دارد.
 
وی افزود: اولویت‌بندی در روان‌سازی ترافیک بسیار مهم است و ما عقیده داریم در حال حاضر تعریض و حل مشکل ترافیک در میدان صیقلان و بلوار احسان‌بخش مهمتر از مناطق دیگر است و ابتدا باید به حل گره ترافیکی بلوار شهید احسان‌بخش و حوالی خیابان جوان پرداخت.
 
مسعود عباس نژاد در ادامه گفت: شروع و به ثمر رسیدن یک پروژه مشخص، در بازه زمانی تعریف‌شده و کوتاه، بسیار عاقلانه‌تر از شروع چند پروژه سردرگم طی سالیان طولانی است.
 
رئیس کمیسیون ترافیک شورا در ادامه گفت: شهردار منطقه مختار است در مسیر خیابان سعدی به سرگل، با یافتن سرمایه‌گذار، برنامه‌ریزی و شروع به کار نماید. طبق نظر کمیسیون ترافیک شورا، حل مشکل ترافیکی میدان صیقلان، بلوار آیت‌الله احسان‌بخش و خیابانهای اطراف آن در اولویت پروژه های دیگر است.
 
رمضانی: روان‌سازی ترافیک در تمام مناطق شهر اهمیت خود را دارد
 
هادی رمضانی، نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در ادامه جلسه کمیسیون، با اشاره به لایحه بازگشایی مسیر در خیابان سعدی به میدان سرگل اظهار کرد: روان‌سازی ترافیک در تمام مناطق شهر اهمیت خود را دارد اما واقعیت این است که فعلا بیشترین تمرکز ما باید بر معبر آیت الله احسان‌بخش باشد.
 
وی توضیح داد: در آن منطقه به سمت خیابان جوان، شهروندان حتی پیاده‌راه ندارند؛ معترضند و بعضا دچار آسیبهای برخورد با اتومبیل شده‌اند.
 
وی گفت: متاسفانه حتی زمینی که در آن سالها برای فضای سبز در آن منطقه در نظر گرفته شده بود، تبدیل به فضای تجاری شد!
 
وی تاکید کرد: معضل ترافیکی آن معبر به فوریت نیاز به رسیدگی دارد.
 
رمضانی در ادامه بیان داشت: نزدیک به ده سال است که در هیچ‌کجای شهر بازگشایی معبر جدید نداشته‌ایم و جالب است در دوران شورای سوم که اثرات عمران شهری خود را نشان داد، شهروندان کاملا متوجه اقدامات جدید عمرانی بودند و پرداخت عوارض شهری در آن سالها روند افزایشی داشت.
 
وی همچنین به ترافیک کوچه‌های اطراف پل‌بوسار و میدان قلی‌پور اشاره نمود و گفت: وقتی خیابانها از اتومبیل اشباع میشود، شلوغی و ترافیک به معابر فرعی و حتی کوچه‌ها کشیده میشود و بدترین کاری که در این راستا میتوان انجام داد، بی برنامه کار کردن و یا خریدن املاک پراکنده است.
 
وی تاکید کرد: اولویت بندی در خرید املاک توسط شهرداری بسیار مهم است. مطالعه شده و با مشورت کارشناسان حقوقی کار کنیم، در خرید و فروشها با حضور داوری از طرفین و حضور کارشناسان رسمی دادگستری پروژه به پروژه کار انجام دهیم و در نظر داشته باشیم پراکنده خریدن املاک علاوه بر هدر رفت هزینه سبب ایجاد دردسر برای اهالی خواهد شد.
 
دستور دوم نوزدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترفیک شورای رشت، بررسی مشکلاتی مربوط به پایانه، شرکتهای تعاونی، رانندگان مستقر در پایانه و مسایلی از این دست بود. در این جلسه کلیاتی مربوط به شرکت‌های تعاونی مستقر در پایانه رشت و امور مربوط به رانندگان، تعمیرگاه اتوبوسی، انجمن‌های صنفی، امور رفاهی و زیباسازی پایانه مطرح گردید اما به دلیل ناکافی بودن گزارشات و خلأ های موجود بررسی کارشناسانه‌تر به جلسه آتی موکول شد.
 
حسینی: در این محدودیت‌های بودجه‌ای، خریدهای پراکنده املاک را به صلاح نمی‌بینیم
 
نادر حسینی، عضو کمیسیون در این رابطه گفت: لازم است اعضایی از اتحادیه ها و انجمن های صنفی مرتبط برای رایزنی فراخوانده شوند و کارگروهی مشخصی برای رسیدگی به معضلات موجود در این حیطه تشکیل شود تا بتوانیم با ورود اتحادیه‌ها به شکل مشارکتی معضلات ترمینال ها را حل کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز