خبرگزاری کار ایران

جانشین ستاد کرونای قزوین:

علوم پزشکی قزوین نسبت به تامین داروی مورد نیاز در پیک جدید کرونا اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۲۵

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: باتوجه به نزدیک شدن به پیک جدید کرونا، لازم است علوم پزشکی برای تامین و ذخیره سازی داروی مورد نیاز برنامه ریزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که بعدازظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: لازم است موضوعات با حساسیت بیشتری دنبال شود، چرا که اُمیکرون شیوه فورانی و انفجاری کرونا است و کم توجهی باعث غافلگیری ما خواهد شد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: در فرصت کوتاه یک تا دو هفته‌ای باید دستورات کارشناسی و بهداشتی را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: میزان و شدت اُمیکرون نسبت به سایر سویه‌ها پایین‌تر است اما با توجه به وجود این نوع کرونا در استان باید نکات لازم رعایت شود که شتاب گرفتن نوبت سوم واکسن کرونا از جمله آن‌ها است.

این مسئول افزود: استقرار اکیپ‌های تزریق واکسن در برخی مکان‌های پرجمعیت و دستگاه‌های پررفت و آمد مانند استانداری، سپاه و جهاد کشاوری برای افزایش واکسیناسیون نوبت سوم ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: ما به شدت نگران پیک ششم کرونا هستیم و وقتی این نگرانی افزایش می‌یابد که به تعطیلات پایان سال و نوروز گره بخورد.

حبیبی اظهار کرد: تاکید بر استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی باید مدنظر قرار گیرد، تهویه مدارس و دانشگاه‌ها نیز باتوجه به بازگشایی مدارس نیز باید مدنظر قرار گیرد و می‌توان از ظرفیت خیرین در این زمینه بهره برد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی باید افراد مشکوک به کرونا را اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: کمترین مراعات با ۴۱ درصد مربوط به رستوران‌ها و دفاتر پیشخوان است که باتوجه به داشتن مراجعین زیاد باید رعایت شیوه نامه‌ها در این مکان‌ها به طور جدی‌تر پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز